Seilbåttt Startet 19.Mai.2016 Del på Facebook Startet 19.Mai.2016 Hei Noen tips på hvor man får billigst og bra cockpittelt til seilbåt. Skal være laget etter delvis mine spesifikasjoner. Virker som det er store prisvariasjoner. Noen tips? Takker:-) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Vil anbefale en lokal leverandør hvis mulig, og i ditt tilfelle er det jo en utmerket kalesjemaker i Røyken: P.R. Båtkalesjer og søm. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Eureka Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Må du ha kalesjebøyler også? Sitér dette innlegget Link to post
Seilbåttt Svart 19.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Mener altså både bøyler og duk. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Som Framtia sier - handle lokalt hvis du kan (her blir gjerne avstand og pris sentrale spørsmål). Hvis du først skal handle på avstand (dvs hvis det er endel penger å spare) og du kan kjøre til Sverige ville jeg sjekket ut Kapell & Annat i Sverige. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Apokope Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Kontakt Geirv Wee, Blommenholmkalesje. Dyktig og bra bris Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Kapell & Annat i Malmø har suveren funksjon og kvalitet men de er ikke så billige. Jeg tror de av og til tar turen til Osloområdet for å ta mål. Har hatt tre Bavariabåter med cockpitkalesje og sprayhood fra dem. Den ene var spesiallaget da jeg hadde fått fast vindskjerm. De lager pene og funksjonelle produkter med god passform. Jeg har sett mye rart og upraktisk laget av "lokale" produsenter. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 20.Mai.2016 Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 Støtter meg til de som nevner Kapell & Annat. Utrolig fine og ikke minst passform. Bøylene har også "splinter" slik at det hele kan "pakkes" sammen til mindre enhet. Veldig praktisk i grunn. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 20.Mai.2016 Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 Jeg pleier å handle sprayhood og cockpittelt hos disse: http://www.rossykapell.com/ men de har mye å gjøre for tiden. Bestilte sprayhood for noen dager siden men det var lang leveringstid på ting de ikke har på lager Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 22.August.2017 Del på Facebook Svart 22.August.2017 Er 40.000 for cockpitkalesje (inkl sprayhood) en ok pris til en Hanse 400? Dette inkluderer selvsagt bøyler og montering... Her er tilsvarende kalesje til Hanse 370: Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 22.August.2017 Del på Facebook Svart 22.August.2017 25mm eller 30mm rør? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 23.August.2017 Del på Facebook Svart 23.August.2017 Jeg bruker Alf Hansen i Leangbukta (Asker). Www.alfhansen.no Dehar vært i bransjen lenge og leverer topp kvalitet, jeg er i alle fall fornøyd. de har maler til de fleste modeller, eller kommer ombord og tar mål. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 23.August.2017 Del på Facebook Svart 23.August.2017 (redigert) Sitat 25mm eller 30mm rør? Det vet jeg ikke.... Redigert 23.August.2017 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 Etter en sommer med mye vind ga kona beskjed om at sprayhood/bomtelt rykker opp på 1.plass på prioriteringslista. Hadde derfor Rolf fra Kapell och Annat ombord i dag for å grovmåle så han kan gi meg et tilbud. Regner ikke med at det blir billig, men han kan faget svært godt, hadde mange gode forslag, og designer en custom-løsning som virker som kommer til å fungere perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 Har du en standardbåt? I så fall kan du handle hvor som helst, omtrent. Alle kalesjemakere har maler for de fleste standardbåter. Vi er forøvrig godt fornøyd med cockpitteltet fra Kapell & Annat (http://kapell-annat.se/). Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Maika Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 Regner med at spørsmålet ikke var til meg, men om det allikevel var det så: Nei, min båt er unik og prisen blir nok deretter. Hørte forøvrig med Alf Hansen, men de svarte at de "klarer ikke lage brede nok bøyler". (Hadde nok uansett gått for K&A, da en kompis nylig også bestilte custom og var svært fornøyd.) Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 Kan anbefale Kapell & Annat. Vi seilte ned til Malmø og lå på deres brygge i Limhamn, god service og bra kvalitet på arbeidet. Fint tur var det også . Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
alidal Svart 17.September.2017 Del på Facebook Svart 17.September.2017 Noen som har erfaring med http://mobeltapetsererbergen.no/ Fikk veldig god pris på cockpittelt/sprayhood fra de... Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 17.September.2017 Del på Facebook Svart 17.September.2017 Fikk sydd ny skreddersydd kalesje hos Sandvik Boats i Horten. Raske, flinke og hyggelige og leverte et supert produkt. Anbefaler deg å ta en prat med Øyvind eller Anna hos Sandvik. Sandvik Boats Fernanda Spoiler Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
alidal Svart 24.November.2017 Del på Facebook Svart 24.November.2017 Da blir det kalesje fra disse... Er det noen som har kalesje på Hanse 400 med åpen hekk? Lurer på hvordan kalesjen bør avsluttes best mulig bak. Ser slik ut: Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 19.Desember.2017 Del på Facebook Svart 19.Desember.2017 Og slik ble det.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.