Joltus Startet 20.Mai.2016 Del på Facebook Startet 20.Mai.2016 Har båten oppe en liten stund nå, og la merke til at den svingeren til ekkoloddet var montert slik at den står noen cm under skroget. Dvs at den jo streker imot når eg kjører. Er dette riktig montert? Se bildet.... Ser ikke poenget med at den skal stå slik den står nå, den virker ikke i fart slik den er i dag, og eg ser ikke helt at min bruk av ekkoloddet trenger å virke i fart.... https://baatplassen.no/bildearkiv/56/56605/1463728926.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 20.Mai.2016 Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 Dette er vel en planende båt. Da må svingeren stå slik for at den ikke skal bli stående i luft under planefart. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Joltus Svart 20.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 Ja men gjør det noe om den står i luft i plan? Den fungerer ikke når eg planer pr i dag, da kan eg vel likså greit heve den? Vil fungere like bra i rolig fart som før da? Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 20.Mai.2016 Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 I utgangspuntet ser dette riktig ut, men hvis den ikke fungerer i plan er den montert feil. Feil sted, veil vinkel eller feil høyde. Ta en kikk videre under skroget, giveren må ikke stå bak lister/ steg etc under skroget. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Kenneth 81 Svart 20.Mai.2016 Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 Står den lavere enn skroget så er det vel en hvis fare for at den lager såpass med turbulens selv at den ikke ser noe som helst når du går i plan. Svingeren skal vel være omtrent jamt med skroget? Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Joltus Svart 20.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 (redigert) Trodde den såvidt skulle ligge under skroget. Skal ta et nytt bilde så ser dere litt høyden..... Den er montert plant med vannflaten. Den har jo også en propell som står enda lavere. Så eg tror kanskje den skulle stått noe høyere oppe. https://baatplassen.no/bildearkiv/56/56605/dsc_0403.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/56/56605/dsc_0404.jpg På venstre side står er den ca 1-1,5cm under skroget. Vesentlig mer på høyre side. 2-3cm. Den hører til en northstar 650 explorer om det har noe å si. Aner ikke om den er original. Redigert 20.Mai.2016 av Joltus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 20.Mai.2016 Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 Hydroakustiske transducere skal generellt monteres slik at de er vinklet svakt forover. Dette for at det ikke skal oppstå turbulens og for at svingerflaten skal vaskes ren. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 20.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 Eg monterte den høyere opp og svingte den heller ørlite grann lengre ned, så får me se om det blir bedre eller dårligere. Ingen krise hverken eller. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 20.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 Takk for svar. Skal skrive her om hvordan den funker etter flytting. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.