jkirkebo Svart 25.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2003 Påhengsmotorer ja, er de innkjøpt allerede eller ? Yamaha har jo nettopp annonsert 300hk HPDI motorer, det må da være bedre enn 250hk Ficht :) Levering fra august/september visstnok. Sitér dette innlegget Link to post
MaritimStart Svart 25.Juni.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2003 Når ingenting er overlatt til tilfeldighetene må murstein benyttes - Peis er inkludert i pris : ))) Bildet viser en limeprosess som går over 3 dager hvor enkelte deler da ligger i press - Ca. 160 kilo. Motorene er rett rundt hjørnet: 2 X 250 Ficht. Liker å sammenligne denne type motorer med motorsykler: En Ninja 900 er langt mer hissig enn en 1200 kubikk Dersom dette ikke er nok kan 26 foteren leveres med en Lamborghini motor som skulle ta rotta det meste Har levd for lenge med teak og benarolje - Nå er det på tide å få luftet luggen Per Morten Schou Sitér dette innlegget Link to post
jkirkebo Svart 25.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2003 Spennende prosjekt. Har du beregnet noe fartspotensiale eller ? Burde vel passere 70 knop...? Hva slags styring skal den ha, SeaStar Pro ? (vurderer å kjøpe det selv) Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 25.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2003 ...Liker å sammenligne denne type motorer med motorsykler: En Ninja 900 er langt mer hissig enn en 1200 kubikkNår vi først er inne på sammenligning av motorsykler og hissige saker: En RG500 totakter med godt over 100HK og vekt på under 140kg er langt mer hissig enn en Ninja 900. Sitér dette innlegget Link to post
MaritimStart Svart 25.Juni.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2003 Siste fartstest ble gjennomført med 2 X 225 Ficht og ikke kontraroterende girkasse, 5 personer ombord og full tank: 69 knop på GPS. Med kontrakasse ville den gått raskere. Dersom vi nå klarer 6000 o/min med 28'' Raker vil toppfarten ligge på ca. 75 knop, men noe slipp må påberegnes. Siste tilbakemelding fra kalde nord og gutta i Lødingen var 68,8 knop med 2 gamle Johnson forgassermotorer (2 X 225 HK Venom) - De hadde akkurat slipt bunnen så glatt som en barnerumpe - Uklart om det var noe strøm i vannet. De så kun 2 striper etter propellene - Skroget var ikke nede i vannet i det hele tatt - Du kan tro det her snakkes om balanse i skrog med mer. Det som gjør det hele spesielt er at dette er en 26 foter og solid bygget (avanserte materialer) - Vekt 1900 kg uten motor(er) - Selv dassen og køya til mor bidrar på vekta : ) Hva gjelder styring blir denne utstyr med SeaStar - Kan anbefales ! Bestillingsnummer hos Telmo Control som følger: Sea Star sylinder HC 5345 Tiebar kit HO 6001 Pumpe 2.0 PRO HH 5770 Slange pumpe – sylinder med nippler 015 841000 - Husk å oppgi ønsket lengde fra pumpe til motor. Hydraulisk kobling 015993020 Forsterkerslange 015993022 Hydraulisk olje 015780005 - 2 liter Det er mange spennende nye motorer på markedet - Vekt kontra ytelse, men personlig liker jeg Johnson / Evinrude godt - Vokste opp med en Tunjolle med 9,9 HK Johnson. Min far på over 80 år mistet det siste lille han hadde av hår når han fikk se denne redskapen Per Morten Schou Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 26.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2003 Når vi først er inne på sammenligning av motorsykler og hissige saker: En RG500 totakter med godt over 100HK og vekt på under 140kg er langt mer hissig enn en Ninja 900. Har du prøvd Aprilia RS 250 racerigget Baatdilla?Herre min skaper,den er gøy å kjøre den!! Men, dessverre så sier Ørnhild nei til alt som ser ut til å kunne kjøre fra en rullator for tiden Sitér dette innlegget Link to post
jkirkebo Svart 26.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2003 Hva gjelder styring blir denne utstyr med SeaStar - Kan anbefales ! Bestillingsnummer hos Telmo Control som følger: Sea Star sylinder HC 5345 Tiebar kit HO 6001 Pumpe 2.0 PRO HH 5770 Slange pumpe – sylinder med nippler 015 841000 - Husk å oppgi ønsket lengde fra pumpe til motor. Hydraulisk kobling 015993020 Forsterkerslange 015993022 Hydraulisk olje 015780005 - 2 liter Høres bra ut. Har ikke sjekket pris i Norge ennå, men det er vel ikke usannsynlig at det blir mye billigere å bestille fra USA. Skal ha en ny propell nå (Mercury Trophy Plus 28"), den koster $400 i USA + frakt og mva. Pris i norge 9800,- som tilsvarer $1360 :( Under halv pris fra USA altså, inkl. alt. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 26.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2003 Har du prøvd Aprilia RS 250 racerigget Baatdilla?Herre min skaper,den er gøy å kjøre den!! Men, dessverre så sier Ørnhild nei til alt som ser ut til å kunne kjøre fra en rullator for tiden Har ikke kjørt Aprillia, men jeg har kjørt Suzuki RGV250 med fullt racekit - den og gikk ikke så verst... På veien dro den fra RD500 i alle mulige situasjoner - også rett fram! Og jeg tror jeg sjelden eller aldri vil sitte på en gatesykkel igjen som er så fin å håndtere. Men det slår selvsagt ikke the real thing. Hadde en Yamaha TZ250 som jeg vinglet litt rundt med en sesong. Når det begynner å bli litt varme i slicksene, da kan man snakke på gøy da! Kunne ikke det være noe for Ørnhild og prøve? Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 26.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2003 Men, dessverre så sier Ørnhild nei til alt som ser ut til å kunne kjøre fra en rullator for tiden *Ørnhild*? Er det dekknavnet for den slunkne bank-kontoen din det? Sitér dette innlegget Link to post
MaritimStart Svart 2.Juli.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2003 Motorene er i hus, optimabatteriene er montert, lensesystemet er på plass og kun få biter gjenstår - Nye bilder følger i morgen. Lange dager: Ja ! Sliten: Ja ! Er det noen der ute som kjenner han som har resepten på 36 timers døgn ? Med vennlig hilsen Per Morten Schou MaritimStart Sitér dette innlegget Link to post
Sinus_nor Svart 3.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2003 Resept på 36 timers døgn: IKKE SOV! Da for du ca. 8 timer ekstra, og vips så har du det som føles som et 36 timers døgn. Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 3.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2003 Nei...har dessverre ikke det,men jeg har en blokk ferdigutfyllte sykemeldinger :confused: Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
MaritimStart Svart 3.Juli.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2003 Hei igjen ! Bildet nedenfor viser klargjøring for installasjon av diverse instrumenter. Batteriene er installert - Type Rød Optima. Boring av bolter til motorene. Snart skal vi ut å kjøre Mvh Per Morten Schou MaritimStart Sitér dette innlegget Link to post
MaritimStart Svart 5.Juli.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2003 Den ene motoren er på plass. Per Morten Sitér dette innlegget Link to post
sting Svart 12.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2003 Halloen Per Morten og takk for sist. Ja da var tiden endelig inne. Nå gliser vi igjen, kan du tru! Motorene er over alle forventninger og vi er utrolig spente på resultatet ang. fart. Vi venter kun på kontra giret nå og har igjen litt koselig innkjøring så får vi se. Nå er du snart på vannet og det er ikke en time for tidlig. Hold oss oppd. hilsen fra gutta i " varme nord " ( fleirogtjuegraderiskyggen ) Sitér dette innlegget Link to post
MaritimStart Svart 16.Juli.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2003 Hei igjen ! Nå er det kun detaljer igjen - Bildet under viser klargjort tank og sokkel for slep. Snart kunngjør vi de første bildene med våt bunn. Per Morten Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 16.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2003 Sokkel for slep? Siden jeg ikke er av de aller smarteste kunne det vært kjekt å vite hva dette er. En eller annen form for tauekrok kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
MaritimStart Svart 16.Juli.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2003 Hei TMe ! Sokkelen fungerer slik: Når modulen over er satt på plass (i dag ) stikker sokkelens topp opp av bunnen på denne med noen få centimeter. Modulen er en benk med lokk og sitteplass til 2 personer samt et stuerom. Når man så skal slepe et eller annet: Vannsport, andre tyngre båter, betong-/flytebrygger, parasail eller lignende lokker man opp lokket og setter en mast på 2,8 meter ned i sokkelen. Masten blir videre bardunert opp mot baugen med 2 vaiere og man er klar. Toppen av masten har flere festekroker i ulike høyde fra dekket - Høyeste punkt 2 meter over dekk. Mvh Per Morten Schou Sitér dette innlegget Link to post
sting Svart 17.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2003 For en nyyyydelig lyd av goguttene. 2x225 hk evinrude Ficht Ram H.O. 2003 mod. Hørte fra land i går kveld. F.N Sitér dette innlegget Link to post
MaritimStart Svart 20.Juli.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2003 Nå er sjøsettingen nær forestående .................. Per Morten Schou MaritimStart Sitér dette innlegget Link to post
MaritimStart Svart 24.Juli.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2003 Da var det gjort og gleden enorm - Alt fungerte perfekt og båten ligger som et frimerke på vannet. Prikken over I'en er at den første Hydrolift båten er "parkert" Andre bilder fra sjøsettingen kan sees på http://www.Highperformance.no under "Nyheter". God sommer alle sammen nå stikker vi på ferie. Med vennlig hilsen Per Morten Schou MaritimStart Sitér dette innlegget Link to post
Kare_L Svart 29.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2003 For å være ærlig synes jeg båten din ser litt undermotorisert ut. Dette ligner mer hva du trenger for å nå en anstendig toppfart: Fire ganger 225 hk. Det skulle rekke Kåre Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 29.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2003 Så omtalen av båten din i Tønsberg Blad. Sitér dette innlegget Link to post
MaritimStart Svart 17.August.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2003 Hei hvor det går - Bildet er tatt av en journalist fra et båtblad ved Færder fyr 17.08.03. Flere luftige bilder kan sees på www.Highperformance.no under kategorien "Nyheter". Fly high without Hydrolift M.v.h. Per Morten Schou MaritimStart Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 18.August.2003 Link til dette innlegget Svart 18.August.2003 Hm......Er dette en av disse nye kombinasjonene av båt og sjøfly?? Uff, ser skummelt ut synest jeg..... Når den hopper slik på blankt hav, hvordan oppfører den seg da i bølger Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.