Jump to content

Misunnelsen er STOR !

MaritimStart

Recommended Posts

Når ingenting er overlatt til tilfeldighetene må murstein benyttes - Peis er inkludert i pris : )))

Bildet viser en limeprosess som går over 3 dager hvor enkelte deler

da ligger i press - Ca. 160 kilo.

Motorene er rett rundt hjørnet: 2 X 250 Ficht.

Liker å sammenligne denne type motorer med motorsykler: En Ninja 900 er langt mer

hissig enn en 1200 kubikk  :wink:

Dersom dette ikke er nok kan 26 foteren leveres med en Lamborghini motor som

skulle ta rotta det meste  :wink:

Har levd for lenge med teak og benarolje - Nå er det på tide å få luftet luggen  :smiley:

Per Morten Schou

...Liker å sammenligne denne type motorer med motorsykler: En Ninja 900 er langt mer hissig enn en 1200 kubikk

Når vi først er inne på sammenligning av motorsykler og hissige saker: En RG500 totakter med godt over 100HK og vekt på under 140kg er langt mer hissig enn en Ninja 900. :wink:

Siste fartstest ble gjennomført med 2 X 225 Ficht og ikke kontraroterende girkasse, 5 personer ombord og full tank: 69 knop på GPS. Med kontrakasse ville den gått raskere.

Dersom vi nå klarer 6000 o/min med 28'' Raker vil toppfarten ligge på ca. 75 knop,

men noe slipp må påberegnes. Siste tilbakemelding fra kalde nord og gutta i Lødingen var 68,8 knop med 2 gamle Johnson forgassermotorer (2 X 225 HK Venom) - De hadde akkurat slipt bunnen så glatt som en barnerumpe - Uklart om det var noe strøm i vannet.

De så kun 2 striper etter propellene - Skroget var ikke nede i vannet i det hele tatt - Du kan tro det her snakkes om balanse i skrog med mer.

Det som gjør det hele spesielt er at dette er en 26 foter og solid bygget (avanserte materialer) - Vekt 1900 kg uten motor(er) - Selv dassen og køya til mor bidrar på vekta : )

Hva gjelder styring blir denne utstyr med SeaStar - Kan anbefales !

Bestillingsnummer hos Telmo Control som følger:

Sea Star sylinder      HC 5345

Tiebar kit      HO 6001

Pumpe      2.0 PRO HH 5770

Slange pumpe – sylinder med nippler      015 841000 - Husk å oppgi ønsket lengde fra

pumpe til motor.

Hydraulisk kobling      015993020

Forsterkerslange      015993022

Hydraulisk olje      015780005 - 2 liter

Det er mange spennende nye motorer på markedet - Vekt kontra ytelse, men

personlig liker jeg Johnson / Evinrude godt - Vokste opp med en Tunjolle med 9,9 HK Johnson.

Min far på over 80 år mistet det siste lille han hadde av hår når han fikk se denne redskapen  :wink:

Per Morten Schou

Når vi først er inne på sammenligning av motorsykler og hissige saker: En RG500 totakter med godt over 100HK og vekt på under 140kg er langt mer hissig enn en Ninja 900. :lol:

Har du prøvd Aprilia RS 250 racerigget Baatdilla?Herre min  skaper,den er gøy å kjøre den!!

Men, dessverre så sier Ørnhild nei til alt som ser ut til å kunne kjøre fra en rullator for tiden :confused:

Hva gjelder styring blir denne utstyr med SeaStar - Kan anbefales !

Bestillingsnummer hos Telmo Control som følger:

Sea Star sylinder      HC 5345

Tiebar kit      HO 6001

Pumpe      2.0 PRO HH 5770

Slange pumpe – sylinder med nippler      015 841000 - Husk å oppgi ønsket lengde fra

pumpe til motor.

Hydraulisk kobling      015993020

Forsterkerslange      015993022

Hydraulisk olje      015780005 - 2 liter

Høres bra ut. Har ikke sjekket pris i Norge ennå, men det er vel ikke usannsynlig at det blir mye billigere å bestille fra USA. Skal ha en ny propell nå (Mercury Trophy Plus 28"), den koster $400 i USA + frakt og mva. Pris i norge 9800,- som tilsvarer $1360 :(

Under halv pris fra USA altså, inkl. alt.

Har du prøvd Aprilia RS 250 racerigget Baatdilla?Herre min  skaper,den er gøy å kjøre den!!

Men, dessverre så sier Ørnhild nei til alt som ser ut til å kunne kjøre fra en rullator for tiden :confused:

Har ikke kjørt Aprillia, men jeg har kjørt Suzuki RGV250 med fullt racekit - den og gikk ikke så verst... På veien dro den fra RD500 i alle mulige situasjoner - også rett fram! Og jeg tror jeg sjelden eller aldri vil sitte på en gatesykkel igjen som er så fin å håndtere. Men det slår selvsagt ikke the real thing. Hadde en Yamaha TZ250 som jeg vinglet litt rundt med en sesong. Når det begynner å bli litt varme i slicksene, da kan man snakke på gøy da! Kunne ikke det være noe for Ørnhild og prøve? :lol:

Motorene er i hus, optimabatteriene er montert, lensesystemet er på plass

og kun få biter gjenstår - Nye bilder følger i morgen.

Lange dager: Ja !

Sliten: Ja !

Er det noen der ute som kjenner han som har resepten på 36 timers døgn ?

Med vennlig hilsen

Per Morten Schou

MaritimStart

Hei igjen !

Bildet nedenfor viser klargjøring for installasjon av diverse instrumenter.

Batteriene er installert - Type Rød Optima.

Boring av bolter til motorene.

Snart skal vi ut å kjøre  :smiley:  :cool:  :smiley:

Mvh

Per Morten Schou

MaritimStart

Halloen Per Morten og takk for sist. Ja da var tiden endelig inne. :lol:

Nå gliser vi igjen, kan du tru! Motorene er over alle forventninger og vi er utrolig spente på resultatet ang. fart. Vi venter kun på kontra giret nå og har igjen litt koselig innkjøring så får vi se. Nå er du snart på vannet og det er ikke en time for tidlig. Hold oss oppd.

hilsen fra gutta i " varme nord " ( fleirogtjuegraderiskyggen )

Hei TMe !

Sokkelen fungerer slik:

Når modulen over er satt på plass (i dag  :smiley:) stikker sokkelens topp

opp av bunnen på denne med noen få centimeter. Modulen er en benk med

lokk og sitteplass til 2 personer samt et stuerom. Når man så skal slepe

et eller annet: Vannsport, andre tyngre båter, betong-/flytebrygger, parasail eller lignende

lokker man opp lokket og setter en mast på 2,8 meter ned i sokkelen. Masten blir

videre bardunert opp mot baugen med 2 vaiere og man er klar. Toppen av masten

har flere festekroker i ulike høyde fra dekket - Høyeste punkt 2 meter over dekk.

Mvh

Per Morten Schou

Da var det gjort og gleden enorm - Alt fungerte perfekt og båten ligger som et frimerke på vannet. Prikken over I'en er at den første Hydrolift båten er "parkert"  :rolleyes:

Bilde

Andre bilder fra sjøsettingen kan sees på http://www.Highperformance.no under "Nyheter".

God sommer alle sammen nå stikker vi på ferie.

Med vennlig hilsen

Per Morten Schou

MaritimStart

• 3 uker senere...

Hei hvor det går - Bildet er tatt av en journalist fra et båtblad ved Færder fyr 17.08.03.

Flere luftige bilder kan sees på www.Highperformance.no under kategorien "Nyheter".

Fly high without Hydrolift  :headbang:

M.v.h.

Per Morten Schou

MaritimStart

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...