Jump to content

Nytt batteri i gammel batteripakk

Alf erik

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Har vært drøftet i filler her mange ganger. Tror ikke det er noe eksakt svar på dette. Bruk søkefunksjonen så kan du sikkert lese resten av dagen :-)

Av egen erfaring så sier jeg at det går greit så lenge det er samme type batteri og størrelse, mens andre har lykkes med ulikheter på både type og størrelse også, og noen har feilet osv. 

Med to år gamle batterier hadde jeg ikke vært redd for dette, men det er meg. 

Her er det mye myter ute og går, men med de 2 kun 2 år gamle batteriene som da må kunne regnes som så godt som nye, ville jeg ikke nølt et øyeblikk med å sette inn et nytt av samme type og størrelse. Og dropp å søke på forumet, da får du bare en dullion forvirrende uttalelser fra både kompetent, og ikke minst fra mange forståsegpåere som har lest ett eller annet sted, eller har hørt av en kamerat, eller har . . . .

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Utfra bildet i post 1 ser man at det er vanlige bly/syre batterier, og det er disse det er spørsmål om. Da er det egentlig svært lite relevant å pøse på med meninger om alskens andre typer batterier... Jeg vil også si meg enig i uttalelsen til Lars H, og da jeg kjøpte Cranchien gjorde jeg det samme. Kjøpte helt likt batteri som allerede stod i forbruksbanken og utvidet denne. Så kjør på Alf...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Jeg er også stort sett enig med Lars. Men jeg satt inn et nytt batteri sammen med 2 gamle (fremdeles i brukbar stand) for noen år siden og hvis du er like paranoid som jeg var, kan du sette inn en 1/1+2/2 - bryter, slik at du kan skille eller koble sammen etter etter forgodtbefinnende. Jeg bytter mellom bank 1 og 2 annenhver dag og et rele (styrt av D+) kobler bankene sammen ved lading. Min paranoia den gangen var nok noe styrt av aldersforskjellen mellom gamle og nytt batteri. 

Eivind

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...