Jump to content

Rettnings linjer ved utbetaling av forsikring på båt.

Tallisman

Recommended Posts

Jeg har fått ett større fartøy skøyte som er blitt lagt i opplag på svai utenfor min båt jeg frykter att denne Skøyta vil slite seg i en storm og drifte ned på og ødlegge min båt. Tror heller ikke att eier av skøyte har forsikring på denne da den nærmest er og betegne som vrak. Lurer på om en slik situasjon skulle bli virkelighet vil da min kasko dekke skadene ? .

Du skulle ikke hatt noe problem med å få igjen på din forsikring.

Men jeg vet at enkelte forsikringsselskap kan være vanskelige.

Så du må passe på så du har gjort alt riktig selv så du ikke får en avkortning.

Tenker da på at du har brukt riktige måter å feste engen båt som knuter/fendere gjerne mot båt du er utrygg på/ riktig dimensjon på tau i forhold til din båt (med strekk avlastere siden enkelte forsikringsselskap krever dette også)

Så vist du har dette i orden skulle det ikke være noe problem.

Hvor har du forsikringen din?

Og då er det vel kanskje aktlaust å ikkje flytta båten din, for å unngå skade?

I utgangspunktet er det vel ikke uaktsomt å ligge fortøyd i nærheten av en båt som ligger på svai, så den tror jeg man kan ta med ro... det er heller ikke din oppgave å sørge for at andre båter er forsvarlig fortøyd, og det at den andre båten fremstår som et vrak gjør ikke at den vil ha lettere for å slite seg, dét er det fortøyningene som avgjør (inntil båten er _veldig_ råtten, selvsagt ...)

Redigert av quantumduck (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...