Eureka Startet 20.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2016 Siste finpuss i kveld før sjøsetting av motorbåten med DPH -drev. Oppdaget at simringen på den ene trimsylinderen satt løst, langt nedpå staget. ( i mangel på bedre uttrykk) Plastikken langs ytterkanten var på vei til å gå i oppløsning og hadde tydeligvis ikke mere hold, til å sitte på plassen sin. Funksjonen til denne rakkeren er vel å hindre ulumskheter til å følge inn i selve sylinderen? Staget er rent og pent. Ingen oljelekkasje. Hele sulamitten må vel pakkes om for å fikse dette? Tipper dette er en klassiker av feil... Noen som har peiling på prisen på ny? -båten skal opp for belgskifte hos VP verksted snarlig.. Er det en god nok nødløsning å alltid kjøre drevet helt ned, så staget står helt inne i sylinderen, all tid båten ligger i havn? Da blir det ihverfall ikke groe på det. Egentlig helt tullete at en sånn liten plastdings gjør trimsylinderen kassabel... Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 21.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2016 Hadde samme problem som deg. Den ringen er kun en skrapering og har således ingen tettefunksjon. Det jeg gjorde var å lime den fast med silikon inni setet. Den andre sylinderen hadde jeg lekkasje på og pakket den om. Pakningsats for dette fins ikke fra Volvo men du får det fra Fosen mekaniske, koster ca 800,- det tar deg Max 45 min for å pakke om. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2016 Takk for svaret. Rakk å knipse et bilde før sjøsetting. Spørs om jeg ikke tar en tur ut på verkstedet og limer den fast når båten skal på land om litt. Og så kjøre drevet helt ned, regelmessig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.