Tallisman Startet 22.Mai.2016 Del på Facebook Startet 22.Mai.2016 Merket at noe knakk Sundt inne i låsen på min skyvedør. Tidligere kjentes det ut som det hvar en fjær som ble strukket når en løftet håndtaket opp . Noen som har skrudd og har kjennskap til hvordan disse låsene virker. Hvet ikke men tror att skyvedøren er levert av ett firma som jeg tror heter Ertec. Sitér dette innlegget Link to post
mag-la Svart 22.Mai.2016 Del på Facebook Svart 22.Mai.2016 Hadde tilsvarende problem på min Saga 29 LS. Skumle situasjoner kan oppstå i sidesjø hvis skyvedøren ikke låses i hakkene på nylonklossen i glidesporet. Sannsynligvis er fjær knekt inni låsekassen. Bestilte ny låsekasse fra Ertec i Arendal/Grimstad- området. Døren må hektes av for å bytte låsekasse, instruksjon fikk jeg hos Ertec. Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 22.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2016 Får begynne med og ta en telefon til Ertec og håpe att det går an og få ny Låskasse til min dør også. Det er 19 år siden døren ble montert av Saga så det er nå gjerne for mye og håpe på att deler lar seg skaffe enda. Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 23.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2016 I følge Ertec lar det seg gjøre og skifte kun fjæra inni låskassen. Noen som har gjort dette tidligere og som er villig til og forklare litt om fremgangsmåten. Ettersom jeg forstod er låskassen lik i alle skyvedører Ertec leverer så jeg vil tro det er mange før meg som har og har hatt same problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.