Bahia Startet 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2016 Heisan. Jeg kommer til å plukke ut min trofaste sliter VP MD 11C til fordel for noe annet. Ikke fordi jeg må, men begynner å bli litt lei av tung dieselrøyk ( det tror jeg naboene mine er og) :-) Kunne godt tenkt meg noen hester ekstra og har sett på overhalte Yanmar og VP 2030. Så så jeg denne http://m.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=75073848 . Prisen er jo bra og som de dyktige selgerene de er så står det respekt av 500 leverte motorer. Har noen der ute montert noen av disse motorene? Kan noen der ute gi meg et mål og to på motorkassen rundt en VP 2030 og Yanmar 3Gm30 eller lign? Lurer litt på hvor mye ombygging det blir i forhold til MD11. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2016 https://baatplassen.no/i/topic/115985-kinamotor-td-power-erfaringer/page-2 Sitér dette innlegget Link to post
vestsiå Svart 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2016 jeg har en 21hk 3 cyl motor fra telemark trade. var selv skeptisk til kinamotor med tyrkisk gearkasse. nå er motor gått tett på 300t. tenningsnøkkelen fra wema og en liten lekkasje fra diesel matepumpa er eneste feilen jeg har hatt. dette fikset forhandler opp i på et par dager. skulle jeg byttet motor en gang til å hadde jeg ikke vert bekymret for å velge samme leverandør en gang til. forutsatt at han fremdeles har beste pris og god service. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2016 Dette kan nok være greie motorer, men hvor lenge varer de? Yanmar-motoren som sitter i min Saga27 går som en klokke og er fra båten var nyn i 1986. Og skulle det skje noe med motoren, er det ingen problemer med å få reparert den. Men det er vel slutt på den tiden en tenker 30 år frem i tiden når en kjøper noe? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
vestsiå Svart 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2016 tja si det... nå er denne motoren en 3-m78kubota kopi. forkammer med gløding og 1123cc på 3 cyl med21 hk og max 3000 o/min. ingen elektronikk og sorte bokser. den samme motor står i noen bobcat maskiner,vannpumper, og lever under flere navn både i båt og landbruks verdenen. den koster ikke mer enn en sydentur for en liten familie. det er vel ikke sikkert at noen motor fabrikker for lystbåter tenker 30 år frem lenger uansett...... desverre Sitér dette innlegget Link to post
Bahia Svart 22.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2016 Jeg må jo si at når en VP installasjon kommer på tett opp under 100 000.- og brukte overhalte ligger på en plass mellom 30 og 45t.- synes jeg det er vanskelig å ikke tenke at en investering på ca 50000.- er fornuftig. Så litt på å overhale den jeg har og siden jeg kan gjøre alt selv, blir det jo en måte å få en gammel haug til å bli som ny. Men jaggu blir det noen kroner det og. Så fra å ha 23 velbrukte hester, får jeg en 32 hester og sparer ca 30 kg for ca 50000.- Jeg ser mange meninger om motorene til Telemark Trade, men ingen som personlig har opplevd noe negativt men mye en kompis av en kompis kjente en som .....? Correct me if I'm wrong :) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2016 (redigert) Kjenner ikke til Telemark Trade sine motorer, men en kollega har en Beta Marine han er veldig fornøyd med. Litt dyrere enn TD Power, men billigere enn Volvo/Yanmar og har også et internasjonalt forhandlernettverk. Beta sine motorer er mariniserte Kubotaer, ikke kopier. De kjører 5 års garanti på vitale deler. Gjerne et alternativ å vurdere? Redigert 22.Mai.2016 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.