Lars K Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Yamaha F115 som Ivar har er hvertfall en kjempemotor til dorging. Man hører nesten bare pissestrålen på tomgang ;) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 .. men vil si Suzuki DF60/70 har enda mer stillegående pissestråle Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Teerex Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Bare å rette strålen oppover så blir den kanskje enda stillere Min tissestråle: Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ko-stens Svart 24.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Helt vanvittig så lydløst i forhold til gamle totaktere! Kjedelig ikke å ha tid til å se etter motor før om en måned... Altfor mye jobb og annet som stjeler tida nå. Selger motoren jeg har til helga, så får en ta det derfra. Står en fristende 60 hesters Mercury fra 2004 med nye kjølerør og adapterplate til salgspå Finn.no nå. Hadde kanskje vært verdt å se nærmere på? Men når skal en få tid...? Kan jo alltids håpe og tro det står noen lignende til salgs etter hvert. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 (redigert) Tissestrålen ble filmet i fjor, hadde ikke helt lært meg hvordan jeg skulle holde den nye mobilen når jeg filmet for å unngå knirk og unødig støy Mercuryen funker fint med litt mere gass også Redigert 24.Mai.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
småbåtentusiasten Svart 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 (redigert) Alle drømmerier om et merkes fortreffelighet blir fort gjort til skamme den dagen en kostbar del skal skiftes. Et sentralt poeng for et begrenset reparasjonsbudsjett er hvor kurant motoren er: Antall motorer solgt, delepriser og tilgjengelighet. Delepriser for vedlikeholdsdeler bør du undersøke, likeens hvor lett er å få tak i brukte deler som du antar kan være sannsynlig å bytte. Les også i utenlandske fora om gjengangerfeil: F.eks ved E-tec motorer: Sjekk priser på innsprøytning og coil. At den aktuelle motoren er solgt i stort antall lokalt eller landsdelen kan da være en fordel. samt at det finnes lokal kunnskap i båtmiljøet. Gjennom E-bay selges mange motordeler og jeg har et subjektiv inntrykk av at Yamaha er hyppigst forekommende. Et medlem her inne har også ganske mange brukte deler til utenbordsmotorer. Tror at det først og fremst det er Yamaha det går i der. Hvis du f.eks er i et område med mye dypt tømmer i sjøen eller skjær så kan jo prisen på et undervannshus være interessant. Et båtmagasin gjorde en undersøkelse der Yamaha for den aktuelle modellen var svært mye rimeligere enn f.eks Honda. Deler som f.eks oljefilter hos Yamaha kan fremstå som dyrere enn andre, mens originalfilteret er langt mer avansert, bestående av et syntetisk materiale med stor filtreringsevne sammenlignet med et billig papirfilter. Noen motorslitasjeundersøkelser har begynt å se på mikropartiklenes påvirkning på motorslitasjen, dvs de som passerer et ordinært papirfilter. Jeg har redusert motorlyden på en 50 Hk firetakter betraktelig ved å isolere motorlokket innvendig med et tynt materiale. Ikke isolér der hvor det er trangt, f.eks ved forgasser-mekanikken, det kan i tilfelle flise opp isoleringen og trekkes inn i forgasseren. Reparasjonen / defekten man antgelig minst ønsker seg er en tæret sylinderblokk. En god skriftlig avtale er gull verdt. Ved reklamasjon er vel lokalt kjøp best Sett opp lapp i butikkene i nærheten om motor ønskes kjøpt? Redigert 25.Mai.2016 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.