båtfyren Startet 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2016 I fjor endte sesongen med at båten ikke kom over 2100 rpm dvs ikke gikk i plan. Vintern ble brukt til å rense kjølesystem deriblant intercooler som var rimelig tett av olje på luft siden. Etter en grundig rens gikk båten opp i plan og jeg har frest rundt i minst 10 timer før noe nytt oppsto. I går gikk den litt tregere opp i turtall og det stoppet på 3300 rpm. I dag fikk jeg ikke mer en 2000 rpm. Jeg har tatt ut intercooler og den har olje på seg slik at det er delvis tilstoppet på luftsiden. Det ligger også noe olje på bunnen av intercooler huset. Luft filter har jeg brukt ca 20 timer og ser greit ut selv om det er litt oljedamp på. Om jeg tar inn turbo aksling og spinner den for hånd lager det en "skrape lyd" som om den tar borti siden. Det er lite bevegelse inn og ut på aksling. Hvordan kan jeg være sikker på at turbo er fesen ? Har brukt en del penger hittil dette året så vil helst være litt sikker. Jeg er nevenyttig, er dette greit å gjøre selv ? Er det noen som har en prosedyre på rep ? Hvem selger repsett ? Det ble nevnt i en tråd at det burde bygges om til kad44 lufting, hvordan ser den ut ? Alle bidrag blir satt pris på :-) Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2016 (redigert) Jeg kan ikke svare på hvorvidt turboen er røket basert på det du skriver. Men tenkte bare å sende deg linken der det er lagt ut beskrivelse på turbobytte på kad 32/4x motoren. 41-motoren er jo ikke veldig ulik karene på akkurat dette med unntak av kompressoren. Der får du i alle fall inntrykk av arbeidet med turbobytte og verktøybehov. https://baatplassen.no/i/topic/101513-how-to-bytte-turbo-på-volvo-penta-kad32-og-kad4x/ Redigert 22.Mai.2016 av Goodspeed (see edit history) Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.