Nilsenen Startet 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2016 Hei, etter at båten hadde en del vann i seg i fjor ved sjøsetting. Ville ikke starter slå, denne er nå tatt ut og løsnet så den funker.( ny ifjor) men motoren vil ille starte... Av det vi kan finne ut er ikke filter tette, og det ser ut som det kommer diesel ved bruk av nilkepumpe til filter, dieselpumpe og retur på til og med den øverste av ^pluggene^. Der det ikke kommer diesel, er ut fra pumpe til toppen av ^plugger^ verken med kinning eller nilkepumpe. Det er også tørt bakerst på pumpe rør opp til luftinntak, skal det være her? For min del kan det virke som stoppwire går til en arm, wire og arm funker, men mistenker at evt noe henger inne på armen.. Hvordan funker dette? Ved arm i startposisjon går det Ann å presse den enda lenger bak(ca 1cm) som er dobbelt sålangt som vandring ellers. Armen vil ikke stå i innerste posisjon, men spretter tilbake til Va jeg vil si er maks 0,5cm fra stopp posisjon... Er det noen som har noen ideer om hva som er galt, hva jeg kan gjøre?? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2016 Røret som går opp til manifolden har med regulering av turtallet å gjøre, skal ikke være diesel inni dette. Enkelt forklart, luftmengde i manifolden påvirker pådraget på pumpen. Løs i fra alle høytrykksrørene oppe på brennstoffventilene, legg pådrag i full pupp og kinn. (Bare slapp av, maskinen kan på ingen måte starte nå som rørene oppe på brennstoffventilene er løsnet.) Får du ikke diesel opp til dysene nå så prøv med motsatt posisjon på stopphendel nede på pumpen. Sitér dette innlegget Link to post
Nilsenen Svart 22.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2016 Ok, og visst det ikke kommer noe diesel der, som det ikke gjør. Noen ide om hva som er feil. Fåkk, jeg tenkte å få løsnet et evt spjell som henger på den armen, så jeg helte diesel oppi der hvor rør går til/fra luft. Hva gjør jeg med dette??? Sitér dette innlegget Link to post
Nilsenen Svart 23.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 (redigert) Hei, se video på fb om det går, denne skal vel bevege seg ut- inn ved bruk av stopp arm. Ser ut som den sitter fast? Lokket som jeg skrudde av er det en fjær inni, som vel tyder på at med mindre man manuelt drar den ut ved hjelp av stopp arm/wire, skal fjæren presse den inn igjen https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156943888375158&id=724630157¬if_t=video_processed¬if_id=1464008977721544&ref=m_notif Redigert 23.Mai.2016 av Nilsenen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Ser nokså rustbrunt ut inni pumpa og trolig står tannstanga fast. Denne påvirkes av membranet og skal løpe lett og fint. Fare for at du må få pumpa reparert på et dieselverksted. Dette vil bli en kostnad av någen størrelse. Sitér dette innlegget Link to post
Nilsenen Svart 23.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Ser nokså rustbrunt ut inni pumpa og trolig står tannstanga fast. Denne påvirkes av membranet og skal løpe lett og fint. Fare for at du må få pumpa reparert på et dieselverksted. Dette vil bli en kostnad av någen størrelse. hva er tannstanga? Sitér dette innlegget Link to post
Nilsenen Svart 23.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Fikk nå slått inn membranen, da satt den fast i andre enden. Klarte ikke dra den tilbake med stopper, men fikk hamret den tilbake. Gjorde dette par ganger før jeg lot den stå i start posisjon, fast. Skrudde sammen men ville ikke starte... Neste blir vel å ta ut pumpa og levere den inn...? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Tannstanga(reguleringsstanga) er den du har banket på. Den vrir på pumpeelementene. Hvor mye disse blir vridd bestemmer hvor mye speed det blir på motoren. Stopp I ene enden og full speed I andre enden. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Er redd du har beveget deg inn på et område du skulle latt en fagmann ta hånd om, brunnstoffpumpen er hjertet i dieselmotoren og krever god innsikt og kunnskap. Er faktisk redd du kan å herjet trekkstang/tannstang og tennene for pådragsplungere med hammervirksomheten din. Helt ny pumpe overstiger nok verdien på motoren din så da blir det å lete etter brukt pumpe hos bilhuggere. La en fagmann hjelpe deg, det er det beste og eneste rådet jeg kan gi deg. Ikke vondt ment, men ut i fra hva du skriver og hva du spør om så trenger du og maskinen din besøk av en kyndig. En evt. ny pumpe bør også monteres av kyndig person for at tenning/timing skal bli riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.