chrisrik Startet 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2016 Hei, noen som kjenner til denne? De reklamerer for AIS-data, men greide ikke finne kilden for disse...? Måtte legge 170,- på bordet for den funksjonaliteten - men dersom det er MarineTraffic-kvalitet er jeg noget usikker på om jeg gidder :-) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Kenneth82 Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Jeg synes denne er rimelig og god til å planlegge hjemmefra. Enklere å lage ruter og veipunkter nå etter siste oppdatering. AIS ser ut til å fungere greit, oppdaterer seg hvert tyvende sekund. Ikke testet det noe særlig. Du kan lagre offlinekart, men de er stooore. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 23.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Høres bra ut Eer det fornuftig løsning på import og eksport av ruter? Der svikter både Navionics og Seapilot endel... Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Kenneth82 Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Dessverre, ingen import/eksport Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Høres bra ut Eer det fornuftig løsning på import og eksport av ruter? Der svikter både Navionics og Seapilot endel... Har ikke prøvd med Seapilot men husker at jeg fikk til til en grei import/eksport løsning av ruter mellom Opencpn og Navionics på iPad for ganske lenge siden. Brukte en sky-tjeneste. Problemet med Navionics for min del er at det ofte er "så enkelt at det blir vanskelig". Klarer ikke å finne ut hvordan jeg skal gjøre ting. Feks hvordan lagrer jeg en rute jeg akkurat har laget? Vet at det er enkelt men glemmer det fra gang til gang nesten... Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 24.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Har ikke prøvd med Seapilot men husker at jeg fikk til til en grei import/eksport løsning av ruter mellom Opencpn og Navionics på iPad for ganske lenge siden. Brukte en sky-tjeneste. Problemet med Navionics for min del er at det ofte er "så enkelt at det blir vanskelig". Klarer ikke å finne ut hvordan jeg skal gjøre ting. Feks hvordan lagrer jeg en rute jeg akkurat har laget? Vet at det er enkelt men glemmer det fra gang til gang nesten... hmm interessant. Har bare brukt på Android og finner ikke noe import eller eksport der. Men den synkroniserer rutene mellom mobil og nettbrettet når jeg logger meg på. Det er veldig bra! Lagre ruter man har laget så trykker man bare på den grønne knappen på Android :) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.