Guest Avmønstret# Startet 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2016 (redigert) Løsningen om å legge brukt dopapir i egen beholder blir stadig trekt frem for å unngå trøbbel med septik ombord. Og typisk nok så oppstår problemer med septik etter at man har hatt gjester ombord. Er det virkelig ok å be gjester om å legge sitt brukte toalettpapir i egen beholder? ----- For å snakke av egen erfaring så syns jeg det er det den mest motbydelige toalettmanøveren man kan gjøre. Hyggelig å bli invitert men man bør vel også være i stand til å ha gjester? Eller er jeg en kravstor gjest om jeg ikke vil brette mitt brukte toalettpapir, åpne en beholder med vertskapets leveringer og legge mitt på toppen? Har vertskapet rett til å bli fornærmet om man diskré "mønstrer av" for å finne et mer egnet sted å gjøre sitt? Redigert 23.Mai.2016 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Egen beholder: Nei. Hundeposer: Ja. Renslig og enkelt ☺ Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 (redigert) Alt det går an å starte en egen tråd om! Hva slags gjester er det snakk om, søsken, svigermor kollega fra jobben eller betalende passasjer? Har du problemer med dassen? Er det snakk om et par gjester, eller et helt party! Nei, nå burde jeg ikke kommentert dette når jeg ser hvilket troll som startet tråden bare for å skape bråk og krangel, men litt ekstra drittprat kan jeg ikke holde meg unna. Lars H. pt. Hunnebostrand i Sverige mitt webcam Redigert 23.Mai.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Zitt Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Vi bruker ikke egen beholder eller pose selv på toalettet, og krever ikke det av gjester heller. Men et grunnkurs i toalettbruk må alle gjennom. Om noe tetter seg til, og det har skjedd en gang før så jeg vet forhåpentligvis hvor "flaskehalsen" er, da åpner jeg opp og fikser. Ingen big deal! Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Troll ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Sone II Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Troll? Legge brukte troll i egen beholder? Rumpetroll?? Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Alt det går an å starte en egen tråd om!(snip) Nei, nå burde jeg ikke kommentert dette når jeg ser hvilket troll som startet tråden bare for å skape bråk og krangel, men litt ekstra drittprat kan jeg ikke holde meg unna. Lars H. pt. Hunnebostrand i Sverige mitt webcam Da her jeg sett det også, at Larsern snakker "nedsettende" om andre! Når det gjelder trådstarters spørsmål, har jeg stilt meg det samme spørsmålet selv, og jeg var ikke helt klar over hvor finslige enkelte er, før nå. Så takk til trådstarter. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Roger jo Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Høres ut som det er brukt billig returpapir, som er mest lim. Begynn å bruke 100% nyfibre så er problemet løst. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Jeg er vel ikke pålagt å bare være snill? Litt skarpe meninger må vel også jeg få lov til å ha? Trådstarter har muligens noen "greie" emner, men for meg virker det som om vedkommende er "troll" som startet tråder bare for å skape bråk og krangel i stedet for konstruktive tanker og problemer om båtlivet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Zitt Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Konstruktive svar er også viktig, og mye greiere!!! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Da er mitt svar: "Gi de besøkende en god forklaring på hva som kan skje dersom dassen tetter seg og må demonteres med medfølgende søl av bæsj og piss for å kunne brukes igjen." Men kanskje det ikke er den hyggeligste velkomsten før et lystig lag? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Jeg er vel ikke pålagt å bare være snill? Litt skarpe meninger må vel også jeg få lov til å ha? Trådstarter har muligens noen "greie" emner, men for meg virker det som om vedkommende er "troll" som startet tråder bare for å skape bråk og krangel i stedet for konstruktive tanker og problemer om båtlivet. Syns da virkelig "doforhold" har fått mye oppmerksomhet her før uten å møte motstand mot tema. Og jaggu syns jeg spørsmålet er på sin plass også. Jeg vet jeg ikke er alene om å synes at praksisen med dopapir "for seg selv" er ekkel, og så ekkel for en del at det ikke engang er aktuelt. Jeg er åpenriktig nyskjerrig på om folk syns den praksisen er ok. Men jeg ser jo at du er ute etter en krangel. Som gubben svarte når kona spurte om suppa var god, "god og god". ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Har vokst opp med utedass på hytta hele barndommen. Er overasket over at det det å se hele familiens ekskrementer ikke er en del av hvermanns kulturelle ballast Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Helt vanlig med papir- og sanitær bøtte i sør-Europa mange steder pga underdimensjonerte rør og at man ikke ønsker papir og bind i havnebassenget. Så hvis du utelukkende inviterer grekere, tyrkere og syrere som gjester så går det nok helt fint. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Spanderer man på seg papir ment for båttoalett, i stedet for å ta med ett-lags papir fra jobbtoalettet er problemet løst. Skikkelig papir smuldrer opp og er ingen match for ei toalettkvern... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Eureka Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 -og inviterer man enkelte folkegrupper, trenger du ikke sette frem dopapir engang. Du hilser bare ikke med venstrehånda.... Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 -og inviterer man enkelte folkegrupper, trenger du ikke sette frem dopapir engang. Du hilser bare ikke med venstrehånda.... ? eller kjøper rib og ber folk sette seg ytterst på (den varme) motoren, ber dem holde seg godt fast i targaen og trøkke til. Når det er gjort, trøkker jeg til med full gass! Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Bisse Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Motbydelig med brukt dasspapir i egen bøtte/pose/beholder. Hva med lukt? Har unger ombord, og det vil ikke funke. Hvor ofte skal man kaste/tømme? Blir mye greier. Vil på ett eller annet tidspunkt bli bæsj rundt ved håndtaket på posen/lokket på beholder etc, kommer til å få det på fingra. Tør ikke tenke på hvor mye papir det blir om noen er litt løse i magen. Nei do med kvern og lettoppløselig papir er løsningen. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
SandAnker Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 -og inviterer man enkelte folkegrupper, trenger du ikke sette frem dopapir engang. Du hilser bare ikke med venstrehånda.... Er det ikke høyre de bruker da Men de bruker mye vann, så du må tømme fortere Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Nåja :) -jeg jobber i et land med to hovedfolkegrupper, pluss en tredje som var så fattige at de uansett ikke hadde penger til hverken toalettpapir eller toalett... De hadde vel igrunn ikke vann heller... Dag 1 i det nye landet sa det erfarne befalet: Regel nummer 1: du står på veien og pisser ut i grøfta. Gå aldri av veien. Regel nummer 2: du håndhilser aldri med venstre hånd. Unntaket vill være folkegruppe NN. Da går det deg godt her nede og du får tilbake kommuneskatten etter ett års arbeid. En digresjon.... Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 (redigert) Bare ikkke fortell ungene at den melka de drikker, kommer ut av pattene til kua! Hvis du klarer å konkurrere om ungenes oppmerksomheten rettet mot skjermen, da. Det jeg prøver å si, er vel å minne alle om at vi er levende vesener. Vi spiser døde dyr, drikker dyremelk, og dette tisses og bærsjes ut igjen. Får man det på fingrene, kan man vaske seg. Det som en generell anbefaling. Lukt er et spørsmål om toleranse. Noen orker ikke ku-lukt. Andre snuser gjenkjennende i været hvis de kjenner den. Det er en utdøende rase. Og jeg vet at det er en ny menneske-rase under utvikling, som føler avsky selv ved sin egen kroppslukt. Stakkars folk. Redigert 23.Mai.2016 av Propell1 (see edit history) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Bertramsen Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Hva med å montere geberit aquaclean på do, med spyleknappen på dashen. Når gjestene begynner å rope etter dasspapir gir du dem en morsom overraskelse. Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
småbåtentusiasten Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Dette er virkelig ikke vanskelig. Papiret med etterlatenskapene bare brettes om seg selv med en hånd. Den andre hånden åpner bøtten eller en stor flat metall-klype til å skru fast på veggen med små plastposer tredd over og papiret slippes ned. På med lokket eller la klypen klype igjen. Noe så enkelt må gjester kunne klare. Bøttelokket eller klype holder lukt vekk i 3-4 døgn og hvis det ikke er veldig varmt og da er det på tide å skifte posen. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Foreslår at de driter i hundeposer også. Lag en anording som holder posen åpen i toalettskåla. Papiret går da i posen også. Du trenger ikke toalett, da ei pøs gjør samme nytte. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Foreslår at de driter i hundeposer også. Lag en anording som holder posen åpen i toalettskåla. Papiret går da i posen også. Du trenger ikke toalett, da ei pøs gjør samme nytte. Hehe. I grunnen et poeng. Vet ikke om noen andre her husker den såkalte "posemannen" på Universitetet i Oslo? Han som bodde i en haug av søppel på universitetsområdet og stadig var i avisene når han dukket opp på Blindern for å ta eksamen da han luktet såpass sterkt at ingen medstudenter holdt ut å være i nærheten. Vel, uansett. Hans metode for å gå på do var enkel nok. En Rema pose. Man drar ned buksa, trer posen mellom beina, holder ene håndtaket foran seg og det andre bak. Så er det bare å krøke seg litt på en dertil egnet plass og knyte posen når man er ferdig. Ser en utfordring i å tørke seg samtidig som man skal holde posen... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.