ole magne80 Startet 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2016 Holder på med et prosjekt der jeg har fjernet dobbeltbunnen i båten min. Har jobbet lite med glassfiber og nå skal jeg plaste" inn plata som jeg skal ha i bunnen. Har laget en opphøyning bak der jeg skal ha lensepumpe, er mye kanter som jeg har avrundet. Har laget meg en test bit som jeg har forsøkt på men gikk ikke helt etter planen. Er det lettere med glassfiberVev enn Matte? Har kun brukt matte til nå. Har søkt men finner ikke noe om det, om noen har en link så blir jeg glad ? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Jeg mener bestemt at det går mye lettere med matte. Jeg har aldri hatt noe problem med det. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Torsen67 Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Alternativet er vel å kjøpe løs glassfiber og lage seg en glassfibersparkel? Får korthåret glassfiber på biltema som kan brukes. Skal i gang med dette selv så lurer egentlig på det samme;-) Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Du må klippe/rive opp glassfiberen for å få den til å forme seg over tre dimensjoner da er det ikke noe problem. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Eddiken Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Sørg for at den er gjennomvåt av polyester, da legger du den over og stryker med penselen et par ganger og den vil forme seg slik du vil ha den :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 .. og så trenger man en slik rulle: Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mulligan Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Det tjener ingen hensikt å bruke rettede fibere til slikt arbeid. Bruk 300g. CSM. Bruk ei lita malerrulle til å legge på polyester og til å forme til så går det så fint så. Sitér dette innlegget Link to post
ole magne80 Svart 24.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Takk for svar. Har ei glassfiber rulle, så skal kjøpe vev så får jeg prøve på nytt ? Øvelse gjør mester! Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Nei, nei. Ikke stålrulla. Det er en fiberknekker. Bruk ei sånn lita malerulle. Sånn med myke fibre. Et absolutt framifrå verktøy til sånne jobber. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Er det lettere med glassfiberVev enn Matte? Har kun brukt matte til nå. CSM som nevnt over er matte , "chopped strand mat" Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
arkmarin Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Har du behov for å gjøre ren hender og verktøy kan du bruke flytende grønnsåpe. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Torsen67 Svart 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 Jeg har støpt 10mm bonocel på begge sider av platen. Tok ikke sjansen på å brekke det rundt, så nå stikker det skjegg ut som har stivnet pga polyesteren. Noen som vet om en saks/egnet verktøy for å få frisert langs kanten? Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 Du kan bruke vanlig saks for å klippe bort, og bruke vanlig pussepapir. Eller så kan du bruke vinkelsliper og flapdisk :) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 Joda, har prøvd vanlig saks men er vanskelig å komme til og ikke kraftig nok. Skulle hatt en saks med vinkel. Vinkelsliper tør jeg ikke bruke da dette fortsatt er ganske skjørt. Har dere noen link til csm-matten dere anbefaler? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.