Jump to content

Rib fra Hitra til Lofoten!

-morten-

Recommended Posts

ambisiøs marsjfart, men håper de får roloig vær! tror det er ganske slitsomt å sitte i en rib i 9 timer med hard humping! Spennende tur med masse opplevelser! Men helt klart væravhengi!

God tur!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Vurderte å kjøpe åpen båt i Troms i november i fjor. Den skulle blitt kjørt sørover på en helg. Men to i båten bak vindskjerm. Som fler andre her inne vet vi at Tromsø Bergen går på 24 timer i 30 knop når Forsvaret er ute å leker, så realistisk i godt vær.

Uansett god tur til de som er med. Jeg samler på opplevelser jeg husker om 10 år, denne turen ville kvalifisert.

Vurderte å kjøpe åpen båt i Troms i november i fjor. Den skulle blitt kjørt sørover på en helg. Men to i båten bak vindskjerm. Som fler andre her inne vet vi at Tromsø Bergen går på 24 timer i 30 knop når Forsvaret er ute å leker, så realistisk i godt vær.

Uansett god tur til de som er med. Jeg samler på opplevelser jeg husker om 10 år, denne turen ville kvalifisert.

Jo da teoretisk går det helt fint! Har selv seilt Tromsø-Bergen flere ganger med MTB, men med Rib tror jeg rompa mi ville hadde vært rimelig gåen! :-)   tøft at folk tør å satse litt!! Evinrudene kommer vel til å svelge unna noen liter bensin tur retur Lofoten vil jeg tro!

Håper det kommer bilder og reiseskildringer noen plass på nettet! Det er garantert marked for slike opplevelsesturer!! hadde vært fin reklame for dem som driver med dette!!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

I går startet årets ZipRace. 20 personer skal oppleve norskekysten fra Hitra til Lofoten i åpen rib. Du kan følge reisen på reiseblogg http://www.ziprace.no

Her ligger det fortløpende oppdateringer med filmer og bilder

Kortfilm fra dag 1 

Kortfilm fra dag 2 

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Morsomme filmer. Selv om de stokker om på rekkefølgen slik at en som er sånn passe kjent oppover kysten her blir forvirret.

I filmen fra dag en var de innom Småværet sør i Flatanger. Her ser det ut som om det har kommet ny ordentlig flytebrygge. Da satser vi på å stoppe der i sommer for å se hvordan stedet ser ut noen år etter den store brannen som la det meste av stedet i ruiner.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Etter å ha kjørt Tromsø-Sandnessjøen-Tromsø på 4,5 dag. Så kan jeg bekrefte at så lange turer er slitsomt i åpen båt, dersom været er dårlig.. Er det lite sjø, er det bare kos!

Nå kjørte vi en litt mindre rib enn gutta der, boďde i telt og hadde kuling rett i fleisen nesten hele veien sørover.

Uansett en opplevelse, langtur i åpen båt er bare gøy med litt planlegging ?

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Etter å ha kjørt Tromsø-Sandnessjøen-Tromsø på 4,5 dag. Så kan jeg bekrefte at så lange turer er slitsomt i åpen båt, dersom været er dårlig.. Er det lite sjø, er det bare kos!

Nå kjørte vi en litt mindre rib enn gutta der, boďde i telt og hadde kuling rett i fleisen nesten hele veien sørover.

Uansett en opplevelse, langtur i åpen båt er bare gøy med litt planlegging

Snakka med en som var med! Det hadde vært en kjempetur!! Det var bra sjøvær!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...