Jump to content

Uthavner i Søndre Hordaland /Sunnhordland

ElGapitan

Recommended Posts

Hei, da var sesongen godt i gang, vi har hjemmehavn i Lysefjorden i Os og er på jakt etter fine uthavner i området, vi har kontroll på noen av havnene i Austevoll samt de mest kjente og populære i vestre Os, men skulle gjerne sett noen flere. Er det noen som har erfaring og kjennskap til gode havner i området?

Redigert av ElGapitan (see edit history)

Tysnes har vel noen plasser å by på; Godøysund med bl.a. Solstråleøya og Seløya i Husnesfjorden. Jeg har ikke vært der selv, men har fått de anbefalt.

Nå har vi to hunder, så vi foretrekker gjestehavner.

Jeg ser du har seilbåt og det begrenser jo mulighetene dine en smule.

Ønsker deg en fin båtsommer, og håper du fyller på med tips etterhvert.

Skal du til Sunnhordland så er Romsa en perle, med brygger, flytebrygger og fine turstier rundt på øya, det er et flott bevart gårdstun på Romsa så et besøk på Haukelandstunet må du få med deg.

Hei

Slik var det før, men no er det e.m.m. overtilrettelagt.

Dei har til og med byrja med bøyer, ala Oslofjorden.

Noko som er ein uting.

Ask

Ask

Lykelsøya på nordvest delen av Halsnøy er ein flott plass. Der var det lagt ut fin flytebrygge. Kan også ligge til ankers om ønskelig.

Ånugla, øst for Huglo, er det ein del kjekke plassar. Og rett vest derfra er det ein våg som heiter Munkavågen. flott ankerplass, ca 12 meter dypt.

Sjølv låg eg til ankers sør på Ånuglo, men det var relativt liten plass og grunt for min seilbåt som stikker 2m. Måtte ha ut anker på bauen, og tau i land fra hakken.

I dette området er det masse andre potensielt flotte plassar som eg ikkje har fått testa sjølv enno. 

Redigert av Steini (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...