ElGapitan Startet 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2016 (redigert) Hei, da var sesongen godt i gang, vi har hjemmehavn i Lysefjorden i Os og er på jakt etter fine uthavner i området, vi har kontroll på noen av havnene i Austevoll samt de mest kjente og populære i vestre Os, men skulle gjerne sett noen flere. Er det noen som har erfaring og kjennskap til gode havner i området? Redigert 25.Mai.2016 av ElGapitan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gixen Svart 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 Hei! Her er noen: http://www.bof.no/Vestkyst/uthavner.htm Sitér dette innlegget Link to post
ElGapitan Svart 25.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 Takk, den hadde jeg glemt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 Tysnes har vel noen plasser å by på; Godøysund med bl.a. Solstråleøya og Seløya i Husnesfjorden. Jeg har ikke vært der selv, men har fått de anbefalt. Nå har vi to hunder, så vi foretrekker gjestehavner. Jeg ser du har seilbåt og det begrenser jo mulighetene dine en smule. Ønsker deg en fin båtsommer, og håper du fyller på med tips etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
ElGapitan Svart 25.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 Takk for det Zitt, får ta en titt på de plassene, prøver å finne plasser innenfor rimelig leggetid for desse som er små, så Austevoll er passe avstand, er vel noe lengre til Tysnes? Har fått anbefalt fitjarøyene også som en fin tumleplass Sitér dette innlegget Link to post
romsabonden Svart 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 Skal du til Sunnhordland så er Romsa en perle, med brygger, flytebrygger og fine turstier rundt på øya, det er et flott bevart gårdstun på Romsa så et besøk på Haukelandstunet må du få med deg. Sitér dette innlegget Link to post
ElGapitan Svart 25.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 Skal sjekke det opp på kartet Takk:) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 Romsa: http://tv.nrk.no/serie/glimt-av-norge/dkro50003213/ Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Laholm Svart 26.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 Hvis det er for langt til Tysnes, så er vel Romsa langt utenfor rekkevidde? Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Ask Svart 26.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 Skal du til Sunnhordland så er Romsa en perle, med brygger, flytebrygger og fine turstier rundt på øya, det er et flott bevart gårdstun på Romsa så et besøk på Haukelandstunet må du få med deg. Hei Slik var det før, men no er det e.m.m. overtilrettelagt. Dei har til og med byrja med bøyer, ala Oslofjorden. Noko som er ein uting. Ask Ask Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 26.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 Overtilrettelagt??? Det håper jeg ikke er et godkjent ord. Romsa er som Romsabonden skriver, en perle, og fortjener et besøk av ElGapitan, og bøyen i Gamlehavn er et godt supplement til en godt tilrettelagt uthavn. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 26.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 Bøyene er vel tilgjengelig for alle? Da er det vel ikke som i Oslofjorden? (måtte vi aldri komme dithen) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Steini Svart 26.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 (redigert) Lykelsøya på nordvest delen av Halsnøy er ein flott plass. Der var det lagt ut fin flytebrygge. Kan også ligge til ankers om ønskelig. Ånugla, øst for Huglo, er det ein del kjekke plassar. Og rett vest derfra er det ein våg som heiter Munkavågen. flott ankerplass, ca 12 meter dypt. Sjølv låg eg til ankers sør på Ånuglo, men det var relativt liten plass og grunt for min seilbåt som stikker 2m. Måtte ha ut anker på bauen, og tau i land fra hakken. I dette området er det masse andre potensielt flotte plassar som eg ikkje har fått testa sjølv enno. Redigert 26.Mai.2016 av Steini (see edit history) Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
ElGapitan Svart 26.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 Takk for mange tips, tildels enig med Ask om at noen steder kan bli for tilrettelagt, men vi får kike litt rundt ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.