ROV77 Startet 26.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2016 Motor går strøken i fri på alle turtall, men når båten setes i gir forover fusker den? Den kommer seg når turtallet økes, går fint fra 1000 omd og opp til 3700 ingen fusking.men så fort jeg senker omd under 900 er nesten som motor vil ut, dyser er overhalt av Asker elektrodiesel for to dager siden pakninger er skiftet motor er luftet x antall ganger. Kan det være dieselpumpe som er klar for service? Noen som hver hvordan den er å ta ut? Alle filter er skiftet .Takker for alle svar, noe frustrert nå. Mvh Roy. Sitér dette innlegget Link to post
Princess 36 Riviera Svart 26.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 Sikker på at det ikke ligger i giret? Om konen i giret er dårlig, så kan den glippe. Om det samme ikke skjer i revers så er det en sjans for at det er dette. Sitér dette innlegget Link to post
ROV77 Svart 27.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2016 Giret har jeg ikke tenkt på, virker for meg at den dropper ut på en sylinder. takk for tips. Sitér dette innlegget Link to post
ROV77 Svart 12.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2016 Da viste deg seg at konen i giret var slitt, skiftet denne og alt var i orden igjen Sitér dette innlegget Link to post
YersiniaPestis Svart 10.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 Gammel topic men jeg har samme problem på samme motor. Var det lett og skifte? Ganske sikker på at jeg må til med samme jobb ? Sitér dette innlegget Link to post
YersiniaPestis Svart 11.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2020 (redigert) Fant ut at det var gear hendelen som var treig i forover possisjon. Tok den ut og pussa forsiktig av med sandpapir, nå virker den gull igjen. Må nok sette inn en ny simmerring for det har kommet noe drit inni som laga striper. Du kan se på bildet at det var litt striper i messingen. Glad det var en bagatell feil som ikke kosta skjorta :) Redigert 11.Juli.2020 av YersiniaPestis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 11.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2020 Er det bare å løsne 3 bolter og trekker den ut.. ? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
YersiniaPestis Svart 17.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 (redigert) 2 bolter og trekke ut. Men vær forsiktig, det henger et fjærbelastet stag [ser ut som en liten hammer ca 6cm] innenfra. Mitt kom til og rammle inn i girkassen. Så jeg måtte løsne alle boltene der akslingen kommer inn, fikk en liten glipe så jeg fikk dradd den ut. Så litt mørkt ut en stund, men ordna seg. Men nå er alt i orden igjen og den går fint i gir. Det staget sitter inni her som forklart på bildet. Laga i paint så ikke skyt meg :) Redigert 17.Juli.2020 av YersiniaPestis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.