Jump to content

Er GH15 forsatt en aktuell båt idag til ungdommen?

Snusmumrikken

Recommended Posts

Hei!

Har lenge vurdert å bytte ut Yamarinen med en langt billigere GH15. Rett og slett fordi at jeg ikke har hatt båt siden vi hadde vår familiebåt for mange år siden og er ufattelig redd for å ripe opp hele dritten. Solgte et GH15 for en stund siden som vi kjøpte billig for motoren, og det var egentlig er veldig god sjøbåt.

Får jeg en GH15 til 5-8K så er ikke det like vondt om jeg får noen riper ekstra. Fant en på finn til 6K, synd den er litt langt unna. Hadde jo vært billig med båt isåfall. båt 6K + Yamaha 40Hk 3 cyl som jeg fikk for 5K samt henger som jeg også fikk for 5K. Totalt 16K for en ganske grei båtpakke.

Da er ikke båten såpass dyr at jeg ikke tør å prøve å pusse den opp selv heller.  

Hva tenker dere om byttet jeg har lyst til å gjøre? Båten skal stå på en båtplass uten uteriggere. Tipper at 40HK klarer å dytte båten helt OK?

Har jeg f.eks 2 lensepumper så burde vel ikke drenering være et problem da den ikke er selvlesende, egt vil ikke det være et problem da jeg kommer til å komme innom etter kraftig nedbør, og den skal være på land dersom det er sikkert den ikke blir brukt.

Er dette idiotisk, eller helt alright? Kan vel kanskje selge den for mer også. Motor er i god stand, henger er i god stand.

Har eksamen imorgen, så kan ta litt tid før jeg svarer, samt dette er litt random innlegg, som ble ufattelig dårlig skrevet. (Sorry 'bout that).

Ha en fin kveld videre!

Mvh

Christian Thorkildsen

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Tenkte 40 pga jeg allerede eier motoren. Kan jo evt selge motoren sammen med båten og kjøpe litt nyere 4T for pengene.

Jeg er ikke så fin på båt, vil heller hatt en nyere motor enn nyere båt med eldre motor. Mer praktisk jeg. :)

Hvor mye må man opp i for å få en grei 40-50HK 4T? mon tro? Vet at Yamaha gjorde endel endringer etter 2006. Og at de fleste motorene før det hadde MYE tæringsproblemer.

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...