Jump to content

Kan AQAD41 kjøres på tomgang uten turbo ? etikkette

båtfyren

Recommended Posts

Min turbo har røket i en tetning og svinet til hele intercooler som igjen har lekket ned og svinet til start motor osv. Sort olje er noe griseri.

Turbo er sent til rep men de har som krav at før ny turbo skal settes inn må olje og oljefilter byttes.
Nå har jeg byttet olje for ca 15 timer siden men de vil være på sikre siden. mitt spørsmål er dette:

Kan jeg tilsette et rensestoff i olje og kjøre motoren uten turbo i ca 30 min til motor blir varm og tilsetning stoff virker ? tenkte å bruke en trakt som tar olje ut / inn på turbo tilkobling

et side spørsmål.
Firmaet som tar imot turbo har frem til nå virket særdeles imøtekommende og profesjonelle.
Er det greit om jeg legger ut min erfaring med navn på firma eller bryter jeg etikette ?

Kommentar fra moderator: Se pnkt 4 i reglene.

Motoren i seg selv har ikke noe vondt av å gå uten turbo, men du får jo et par utfordringer.

Hvordan få eksosen ut av båten? Er vel vanskelig å få til en overgang mellom eksosmanifold og eksosbend. Oljetilførselen til turboen gir olje under stort trykk, kan hende det blir mer olje å hanskes med enn du tror.

Verkstedet vil at du skal skifte olje da det er fare for at det blir "bøss"  fra pakninger eller annet i oljen ved demontering og montering. Skal ikke være nødvendig med oljerens.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...