Jump to content

Gh 11, Summer fun, Cyber 370 eller Porch gti 3900? (Max 20hk)

oskaraes

Recommended Posts

kommer litt an på bruk osv,  cyber anser jeg som mer egobåt med sine 2 sitteplasser. Porch mener jeg trenger litt mer motor enn 20 hk..? 

av de 2 siste ville jeg nok gått for GH11 , stilig båt som går fint vi vannet.   Hasle'n blir mer mer stabil og materialet tåler det meste , og er sikkert en kjempebra bruksbåt

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

GH 11 er veldig greie båter. Porch trenger mest sansynlig større motor enn 20hk. Cyber er nok mer ego-båt som ivar sa. Om eg får komme med ett forslag så er Shakespeare Miniclubman ett greitt valg, har plass til 4-5 pers. Trenger ikke mer enn 20 hk for å få rundt 20-22 knop.  Haslesummerfun er en båt som vi stort sett bruker som "fender" når vi ligger ved holmer uten brygger, siden den tåler ganske mye.

GH11 er en knallbra båt, god i sjøen og du får bra fart. Jeg hadde en når jeg var under 16, da med 9,9(15), og elsket den. Eneste som er å si på den er at den ble i minste laget når jeg var ferdig utvokst spm 15 åring, men ettersom jeg da var 2m høy kan nok ikke det skyldes på båttypen. Anbefaler de nyere modellene, de eldre hadde en svakhet i den luken man sitter på om jeg husker riktig. Min hadde ihvertfall det.

Men Porch 3900 er dødslekker, husker jeg hadde mest lyst på den før jeg kjøpte GH'en, men var ingen på markedet da.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...