Lars Hansen Startet 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2016 Hei Har klippet NMEA2000 kabelen fra Garmin Echomap Chirp 50, og koblet denne sammen med kabelen til Raymarine Seatalkng. (P70 autopilot) Får ikke enhetene til å se hverandre. Første gang jeg koblet de sammen gikk sikringen til Seatalkng, men prøvde etterpå å slå av enhetene, for så å koble sammen. Da går ikke sikringen. I Seatalkng kabelen er det en gul leder, denne er ikke i NMEA2000 kabelen. Skal ikke denne kobles til noe? Har lett i menyene etter et sted å aktivere signalene, men finner ikke ut av det. Noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
ElGapitan Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 (redigert) Tror du må ha en adapter, Raymarine snakker ikke ekte nmea2k tror jeg :-S Ring seatronic eller høcom. Redigert 28.Mai.2016 av ElGapitan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 Ser ut som om du har koblet riktig. Den gule kabelen er for den gamle standarden an seatalk, trengs ikke i et NMEA2000 nettverk. Det er ikke sikkert kartplotteren din helt støtter Raymarine P70 likevel.. og du vil helt sikkert ikke kunne oppgradere software. Hadde nok vært best å velge samme merke på alle instrumenter. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 Kjøp en seatalkng til nmea adapter. Både raymarine og garmin har dette. Seatalkng er raymarines versjon av nmea og er ikke direkte overførbar til nmea. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Lars Hansen Svart 28.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 Snakket med Raymarine forrige uke, og de sa at det skal være rett frem å koble farge mot farge. Finnes også overgangskabel mellom Seatalkng og NMEA2000, men de sa den ikke er nødvendig... Sitér dette innlegget Link to post
Mox1 Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 (redigert) Jeg har koblet en P70 mot en Garmin 526S på akkurat samme måte som du, det fungerte utmerket. La opp rute i plotteren som autopiloten fulgte, utvekslet alle data. Har du power på NMEA2000 nettet også, eller er Garmin Echomapen din eneste NMEA2K enhet ? Redigert 28.Mai.2016 av Mox1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 28.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 Har kun plotteren på NMEA2000, men det er strøm på Seatalkng nettet da... Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 Hvis det er strøm fra flere sider i nettverket og det er et problem kan du løse det med å rett og slett bryte den røde kabelen i skjøten din. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 29.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2016 Har forsøkt det også, uten resultat. Enhetene finner hverandre ikke... Går inn på innstillinger-kommunikasjon-NMEA2000 oppsett-enhetsliste på plotteren, viser da "ingen funnet" Er det noen andre innstillinger på plotteren eller piloten? Sitér dette innlegget Link to post
riskyrasmussen Svart 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Fant du ut av dette? Har samme opplegg på gang selv :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 24.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2018 Ja, men husker ikke hva jeg gjorde... Tror jeg kuttet den røde, skal bare være 1 pluss, og så tror jeg det var en til som ikke brukes. Gul? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.