furhan Startet 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2016 (redigert) Jeg har en VP tamd 41 hvor gasshendelen er treg når jeg går akter. Den glir helt fint og lett fremover. Når jeg går akter går den lett til båten er i gir, men om jeg skal gi litt gass akter så må jeg brukt litt kraft. Den virker 'sjur'. Er det noe som kan justeres på en enkel måte? Har ikke bilde av den her, men det er en sort hendel med rød knapp i senter av aksel for frikopling av girkasse. Den er forniklet mellom topp og bunn av hendel. Ca 1988 modell. Redigert 28.Mai.2016 av furhan (see edit history) Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
I.M.S. Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 Antar en justering må til. Løsgjør "terning" fra arm på gir, sett spaken i fri og girarmen i fri, trekk og skyv i innerwiren for å se endeslakken på denne og forsøk å finne midtpunktet, juster terning så den går lett inn i hullet på girarmen. Sett spaken i forover og kontroller at girarmen går til "anslag" , ta gjerne terningen ut og inn i hullet på girarmen for å kontrollere at den treffer ok, gjør det samme i akterover. Dersom V P`s transmisjoner med konkobling blir kjørt uten at girarm går helt mot anslag for denne, kan glideskoen som går i et spor på konen virke som et "dreiestål" i sporet og deformere dette. Dersom girspak ikke fører girarm til anslag begge veier, kan muligheten være tilstede for slitasje i kontollspak og/eller wire, eller at terning på wire ikke står i rett hull på armen i kontrollspaken(noen typer har flere hull i girarmen i spaken for å kunne tilpasses forskjellige transmisjoner) Mener å huske at bevegelsen på innerwire skal være 70 mm fra forover til akterover på V P transmisjoner.(litt usikker) Sitér dette innlegget Link to post
furhan Svart 28.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 Takk for forklaring! Skal se på dette til uken (får ikke brukt båten på en stund nå). Jeg har en ZF45A kasse på den, så det skulle ikke være et problem med kon ved evt. litt feiljustering. Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.