daydream Startet 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2016 Jeg har kjøpt en Zodiac pro 500 som har vært brukt profesjonelt, og nå skal den rigges for "kosebruk" med litt sterkere motor og dilldall som gps og ekkolodd. Jeg har et par spørsmål.. Båten har dobbel bunn og er selvlensende. Jeg ønsker å ha mulighet for å pumpe ut eventuelt vann som siver inn i hulrommet i skroget mens den ligger på sjøen. Er det kurant å bore et hull i glassfiberdørken og sette inn en skroggjennomføring med plugg? Jeg kommer sannsynligvis ikke til fra innsiden, så alt må gjøres ovenfra. Hvilke deler anbefales i så fall? Hvordan fungerer ventilene til pontongen på en slik båt? Trenger jeg en adapter for å bruke vanlig fotpumpe? Hva er optimal plassering av bensintank og batteri i en slik båt? så langt bak som mulig? Båten har i utgangspunktet latterlig lite dørkareal i forhold til størrelse, så her gjelder det å optimalisere.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.