Dissern Svart 6.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2016 Heldigvis hadde vi med oss 2 dunker med drikkevann á 10 liter og 15 liter, da vi ikke bruker ferskvannet i båten som drikkevann. Så at tanken gikk tom var ingen stor krise. Jeg tente også opp en slik Thermocell mygg lanterne, men opplevde at denne ikke hadde noen virkning - det krydde av knott. Heldigvis veldig lite som kom gjennom myggnettingen på vinduene i kabin så vi kunne beholde de åpen for å få nok frisk luft. Hunden hadde det veldig fint! Hun fikk bevege seg fritt og oppførte seg mer og mer som en ansvarlig båthund :) store deler av søndagen ville hun bare ligge strak ut i solen på fordekket. Hun drakk mye vann så hun måtte i land jevnlig for å gjøre fra seg. Merket forøvrig at kjøreskapet mistet litt piffen etterhvert, har det en sammenheng med at batteriet synker i ladespenning etterhvert som det tømmes? På vei sørover krysset vi forresten kjølvannet til en tysk ubåt av ny klasse og kjørte parallelt forbi den vestover, imponerende skue! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 6.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2016 På vei sørover krysset vi forresten kjølvannet til en tysk ubåt av ny klasse og kjørte parallelt forbi den vestover, imponerende skue! Vi er veldig glad i bilder her på Båtplassen! Sitér dette innlegget Link to post
Dissern Svart 6.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2016 Ikke det beste bildet, var litt langt unna, men her er den iallfall! Sitér dette innlegget Link to post
Bent M Svart 24.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2016 Hei Dissern Er på en evig jakt etter båt. Vurderte i sin tid en scand tropic, men har funnet ut at kanskje 76dc holder. Får nyere kåt og utenbords. Vi er 4. To voksne og kids på 2 og 5 som skal på korte turer som dere. Hva tenker du om båtens ift det? Sitér dette innlegget Link to post
Dissern Svart 24.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2016 Hei Bent M! Plassmessig så får dere greit med plass. Vi er 2 voksne og 2 barn på 1,5 og 3 og for oss er det helt fint. Det er jo ikke all verden med plass, og spesielt toalettet er en utfordring for meg som er 185cm - går jo greit å sitte der, men takhøyden er ikke stor. Å sove går helt fint, jeg sov ved siden av 3 åringen i stikkøyen og tenkte aldri at jeg lå trangt i bredden, men ikke store takhøyden der heller. For korte turer synes jeg båten er flott, den fungerer fint for oss ihvertfall og vi er alle fornøyd. Eget toalettrom skulle jeg dog ønske at jeg hadde. Veldig god plass under kalesjen. Har montert auto-trim på båten nå og synes det gir et økt løft i kjørekomfort, og flere prosjekter er på gang; ny kartplotter, ekkolodd, stereo og høyttalere, ankervinsj. Trives god med båten og kommer nok til å ha den en stund. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Bent M, hvis du leser mellom linjene ser du at Dissern allerede har fått 3-fotsyken - etter en overnatting Jeg ville heller gått for noe større med en gang dersom det er familieturer som blir viktigst, selv om det blir en eldre eller en mer saktegående sak. Sitér dette innlegget Link to post
Dissern Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Hehe! :) Sitér dette innlegget Link to post
Bent M Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Ganske obvious at han sliter som pokker med den syken der. Kjenner meg selv så godt at jeg vet den vil komme før jeg har hatt båten en uke. Uansett hvor svær den er egentlig;) Allikevel tror jeg 76dc må holde. Vil veldig gjerne ha utenbords. Sitér dette innlegget Link to post
Dissern Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Føler meg ikke særlig syk, men drømmer gjerne om noe større. Men når det er sagt er jeg fortsatt veldig fornøyd med 76en og gleder meg til mange fine opplevelser med den :) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Ikke det beste bildet, var litt langt unna, men her er den iallfall! Hehe.. Jeg ser på mobilen og ser ingen u-båt, men det er jo en u-båt så... Bra dere trives med båtturer. Jeg ser litt på 76 dc selv. Ikke egentlig, men det er mange til salgs og de dukker opp på mitt autosøk veldig ofte. Skulle hatt uteplassen i 76 dc og inneplassen i en av de litt romsligere amerikanske båtene.. Håper jeg får solgt båten i høst og lete etter ny beste vår.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.