MegaTrondy Startet 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2016 Jeg ser på en Skilsø 23 foter. I tekniske spesifikasjoner står det at den er 240 cm på det bredeste, og båtplassen jeg har i dag er 240 på det smaleste, eller 260 senter/senter, men selve lysåpningen er altså 240 mellom pontongene. Ellers er det rundt 260 på det bredeste. Noen som vet hvor smal en Skilsø er ned mot vannlinjen? Utriggeren stikker ca. 40 cm over vannflaten. På en naboplass lå det en Nidelv 24. Den er i følge spec. 262 på det bredeste. Plassen den hadde var 260 på det smaleste og 280 på det bredeste. Så ut som den lå greit der. Hvis min båt på papiret er 22 cm smalere enn Nidelven skal det vel kanskje gå bra med plassen jeg har? Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 29.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2016 Om båtplassen er i en båtforening så pleier disse å ha regler for bredde på båt vs lysåpning på båtplassen. I vår båtforening er det de som har laget bryggene som har beregnet reglene ut fra slitasje på utriggerne og flytebryggen. Dvs hos oss blir det ødelagte utriggere og brygger om vi presser for brede båter inn i båsene. Er dette din private brygge eller tilhører den en båtforening? Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 29.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2016 Jeg leier ikke i en båtforening, men hos en grunneigar som leier ut båter i en marina. Når jeg fikk plassen sa han at det hadde lagt en båt på 21 eller 22 fot der fra før. Den jeg vurderer er 23 fot. Så lenge den passer er det nok greit for han, men jeg vet ikke om det blir litt knapt. Liker veldig godt plassen da den er meget billig, og det er både vakt og overvåking av anlegget. Isfri havn osv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.