Draco tristar Startet 29.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2016 Sluring i girkassa(tror jeg) ved motstand. Klarer bare 8-9 knop med folk i og 13-14 uten folk ved å gasse veldig rolig... Er en VP 40b med aksling. Noen forslag da jeg bare har hatt drev før.... Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 29.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2016 Hvis girkassen slurer, så er som regel enten vaieren til girskift feil justert, eller clutchen er sliten. Hva slags girkasse sitter det på motoren din ? Sitér dette innlegget Link to post
Princess 36 Riviera Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Regner med du har MS3 gir på denne, og da er det nok konen som slurer. Denne kan byttes, så du behøver ikke ny girkasse. Eventuelt så kan du for en rask, midlertidig rep. sette på en propell med motsatt dreieretning, da det er 1 kon for hver dreieretning. Girkassen kan gå begge veier. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Det kan være lite olje også. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
I.M.S. Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Oppstod det plutselig eller har det gradvis blitt verre? Sitter aksel godt fast i klemkobling? Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Billigste er; rens rillene på konen, slip så med 600 papir på delene som griper i hverandre og konen er brukbar i flere år.. Jeg har gjort det og flere med meg.. Reidar Sitér dette innlegget Link to post
Draco tristar Svart 30.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Takk for svar:) Klemflensen sitter bra, det er en MS3 kasse. Er når det blir mye motstand den "slurer" hopper ikke ut av gir for det fungerer utmerket. Har skrudd litt før og tar gjerne sjansen hvis man ikke må være mekaniker for å gjøre det dere forteller. Er ca halvfullt med olje på kassa og vet ikke om det er viktig at den skal være full. Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Det er peilepinne på kassa-- Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 I tillegg til at kon kan glippe i skålen på tannhjulet i øvre gir, har også alle MS 3/4 gir en "slurekobling". På MS3 ligger den i utgående akselflens, mens den på de senere utgaver er bygget inn i pinion for utgående aksel. Sluring i den utvendige montert kobling kan konstateres med overettmerker på mutter i senter av koblingen og koblinghuset(innenfor prop. akselflens), mens det på gir med innvendig slurekobling settes merker på akselende og pinion (innenfor bunnlokket). Sitér dette innlegget Link to post
MIMA IV Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Her har du sprengskisse og verkstedhåndboka for MS3 Verkstedhåndbok Sprengskisse Jeg har dette verktøyet hvis du har behov for det: Sitér dette innlegget Link to post
Draco tristar Svart 2.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2016 Hei og takker for svarene. Har tatt ut kassa og levert den for åpning og det var konen og årsaken var at kjølinga var blitt tett og den hadde gått varm. Får igjen kassa i morgen og er spent etter at jeg får montert den? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.