Jump to content

Trenger hjelp med "planen" min, hvilket båt jeg skal ha og annet!

Snusmumrikken

Recommended Posts

Hei!

Har pr dags dato en Yamarin 4300 som jeg er veldig fornøyd med!

Men, er min første båt siden vi (familien) eide båt for ca 8 år siden. Så er blitt litt uvandt igjen med kjøring/fortøying osv. Får jeg "merker" i denne mister jeg mye verdi. 

Vurderer da å nedgradere til en "styggere" båt. Som koster litt mindre enn 1/3 av det jeg kan få av Yamarinen. Ødelegger jeg den båten så taper jeg maks et par tusen. 

Her er båten det er snakk om, noen som kan identifisere den?

Her er Yamarinen jeg eier idag. Jeg bryr meg fint lite om hvilken båt jeg blir sett i, skal det ha noe betydning får vel alle låne en mill fra banken og kjøpe seg en princess.  :giggle:

Hva tenker dere? 

Føler det er tryggere for meg å ha en båt jeg kan drite i, enn å ha en jeg er redd for å skade/ødelegge/miste verdien på. 

Håper på gode svar!

Ha en fin kveld videre!

Mvh

Christian Thorkildsen

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Synes begge båtene ser fine ut, men er det virkelig så stor risiko å ødelegge båten din? Du skal krasje ganske kraftig før det blir skader som ikke kan repareres med gelcoatsparkel. Jeg ville heller trenet litt med båten og lært meg beherske den. Det vil du uansett ha nytte av i fremtiden.

Jeg kan ikke hjelpe deg med identifiseringen, men jeg kan si at jeg tenker akkurat likt som deg.

Jeg kunne satt meg i gjeld og kjøpt drømmebåten, men trenger å lære ting på nytt igjen etter mye fravær - så billigbåt ble det.

De rundt meg kjøper båter til 10-20-30x prisen av min, men det bryr ikke meg.

Hadde det ikke vært for at jeg blir dårlig i kulde, så hadde jeg kjøpt en åpen båt med 15hk... ingenting er så enkelt som det.

Jeg gjorde det samme med den første bilen, og den første motorsykkelen..

Bortsett fra å synke og å plage andre er jeg ikke redd for det som skjer med den - så kan jeg heller konsentrere meg om å ha det gøy og lærerikt..

Det fine med det jeg har gjort er at jeg må fikse ting selv - dermed lærer jeg enda mer hvordan ting virker, og blir følgelig mye tryggere på meg selv og farkosten på havet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...