jeb Startet 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2016 Hvor i Oslo kan man teste dyser til tamd 40 b Har tatt ut ut dysene det virker som en eller to ikke er helt gode. jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
VannTro Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Jeg gjorde samme jobb: https://baatplassen.no/i/topic/53619-service-på-dyser-fordsabb-2728t-gått-1700-timer/?p=744116 Ble gjort her: http://www.sogb.no/ansatte/diesel-avdeling/ Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
jeb Svart 30.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Takk for raskt svar skal dra innom der på onsdag og spørre om de kan sjekke disse eventuelt overhalle. jeg også tenkte på Sørensen og Balken men kunne ikke huske hva de het. jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
VannTro Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
jeb Svart 28.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2016 Sønnene mine har en tamd 40 b hvor vi ikke får opp turtallet til mer en 2100 presser vi den mer kommer det bare svart røyk, turboen sviver bra tror vi, men vet ikke om dette er bra nok. hvordan måler vi turbo trykke på denne motoren. ellers om det er andre årsaker er vi mottakelig for tips. jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Mort1 Svart 28.August.2016 Link til dette innlegget Svart 28.August.2016 Hvis jeg husker rett, er det en banjo bolt i innsugsmanifolden som kan brukes for å koble på et manometer. Fåes for.eks hos bilxtra for ca 200 kr. Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 29.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 hva koster manometer er det dyrt. jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Mort1 Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Biltema ladetrykksmåler 32-240 kr 159,- Bilxtra turbotrykksmåler 459500 kr 279,- F.eks.... Disse er sikkert ikke starte of the art på nøyaktighet, men vil være mer en god nok til en kontroll. Turboen burde kontrolleres for slark. Mener det er flere tråder her på båtplassen som omhandler dette. Ta et søk, så finner du nok fram til hvordan du gjør dette. Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 30.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Da var turtall problemet løst, tett luftfilter. jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.