Thisguy Startet 31.Mai.2016 Del på Facebook Startet 31.Mai.2016 Hei, har nettopp kjøpt ny båt (quicksilver 510) som har påmontert eksternt knopmålet bake på båten og har ledning fram til gps skjermen (northstar explorer 657)! Selger sa att det skulle være en smal sak og fikse men har ikke så mye peiling på knopmålere så prøver meg her for å høre om noen av dere kanskje vet mer om dette! Kan det være at jeg må skifte hele knopmåleren? Eller er det kanskje ett kjent problem med eksterne knopmålere at de ikke lever så lenge? Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 31.Mai.2016 Del på Facebook Svart 31.Mai.2016 (redigert) Synes du kan glemme å reparere den gamle knopmåleren. Den typen viser bare fart gjennom vannet og ikke aktuell fart over grunnen (moder jord). Du har sikkert en smartmob. Last ned en gps-app. og du har en bedre og ritigere knopmåler. Redigert 31.Mai.2016 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 31.Mai.2016 Del på Facebook Svart 31.Mai.2016 (redigert) Dette er vel en kartplotter med gps og logg, så om den virker skal du kunne lese både fart og SOG. http://www.northstarnav.com/upload/Northstar/Documents/EXPLORER_657.pdf Redigert 31.Mai.2016 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Eureka Svart 31.Mai.2016 Del på Facebook Svart 31.Mai.2016 Ville også bare plukket av den knopmåleren. Du får fart på sen kartplotteren via GPS uansett, og det er eksakt fart... Sitér dette innlegget Link to post
Thisguy Svart 1.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2016 Takk for mange gode svar! Tror jeg lander på og la måleren stå på og heller bruke knopmåleren som er i kartplotterprogrammet da dette lå enkelt tilrettelagt i gpsen! Takker igjen for alle som gadd å bruk tia si til å hjelp en stakkars i nød Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 1.Juni.2016 Del på Facebook Svart 1.Juni.2016 (redigert) Dette er jo en kartplotter med ekkolodd, og svingeren til ekkoloddet sitter muligens i samme enhet som fartsgiveren (såkalt paddle wheel). Redigert 1.Juni.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Jens_P Svart 1.Juni.2016 Del på Facebook Svart 1.Juni.2016 Hadde denne tidligere. Enheten bak på båten din er ekkolodd giver kombinert med knopmåler of om jeg ikke husker feil også vanntemperatur. Dette var et ekkolodd montert i min båt i 2007. Måtte skifte det fordi skjermen ble uleselig. Vet ikke om det er deler å få til det lenger. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.