Jump to content

Northstar explorer 657, kjøpe ny/reparere giver for knopmåler?

Thisguy

Recommended Posts

Hei, har nettopp kjøpt ny båt (quicksilver 510) som har påmontert eksternt knopmålet bake på båten og har ledning fram til gps skjermen (northstar explorer 657)! Selger sa att det skulle være en smal sak og fikse men har ikke så mye peiling på knopmålere så prøver meg her for å høre om noen av dere kanskje vet mer om dette! Kan det være at jeg må skifte hele knopmåleren? Eller er det kanskje ett kjent problem med eksterne knopmålere at de ikke lever så lenge?

bilde

bilde

Dette er jo en kartplotter med ekkolodd, og svingeren til ekkoloddet sitter muligens i samme enhet som fartsgiveren (såkalt paddle wheel).

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Hadde denne tidligere. Enheten bak på båten din er ekkolodd giver kombinert med knopmåler of om jeg ikke husker feil også vanntemperatur.

Dette var et ekkolodd montert i min båt i 2007. Måtte skifte det fordi skjermen ble uleselig. Vet ikke om det er deler å få til det lenger.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...