Jonas78 Startet 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2016 Hei, lurer på å ta en liten avstikker fra Sotra utenfor Bergen for å seile rundt Troll A plattformen og tilbake. Ser for meg dette som en fin lengre dagstur til helgen. Planen er å ligge over en plass på vestiden av Sotra, stå tidlig opp og sette kurs mott plattformen og returnere om kvelden. Båten er seilbåt på 31 fot, blir min første "lengre" havtur som skipper, har kun vært mannskap tidligere i varmere farvann. Er kanskje meldt litt mye vær, så planen er å forsøke seg litt utover, men vende nesen hjem om det er for ille. Hva tenker seilbåtfolket? Se varsel https://www.windfinder.com/forecast/troll_a_platform Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
littmild Svart 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Været kan bli litt ruskete men ikke umulig, det er jo relativt trygt uti der med mange båter i nærheten. Husk regler for passering nær oljeinstallasjon. Husker ikke helt hvordan det var med å melde fra, mener det var melde fra til VTS på TCPA=1t om du skal passere med CPA=3nm eller mindre? Det kan du sikkert google deg frem til. Og hold deg GODT utenfor safety zone(500 meter). Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Jonas78 Svart 2.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2016 Ser at det er litt my vær, lurer på å utsette til søndag heller. Ja, fant at man må melde seg til overvåkingstjenesten før man seiler i nærheten av sikkerhetssonen. Tar sikkert en telefon om morgenen før vi legger fra land, samt melder oss på VHF når vi nærmer oss. Skal holde meg godt unna sikkerhetssonen. Se forvridd regler som jeg fant på kartverket. "Statoil Marin overvåker havområdene rundt oljefelt/plattformer, som nevnt i listen nedenfor. Fartøy som styrer mot en innretnings sikkerhetssone melder seg til Statoil Marin 60 minutter (TCPA) fra innretningen på VHF feltkanal, og oppgir navn og kallesignal. Pågående maritime operasjoner og hensynet til sikker navigering kan medføre at fartøy anmodes om kursendring. Statoil Marin VTS can also be reached as follows: Phone: (+47) 55 14 32 78, (+47) 55 14 32 77, e-mail: smarin@statoil.com." Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.