Vetle Eriksen Startet 2.Juni.2016 Del på Facebook Startet 2.Juni.2016 På jakt etter ny båt og ser endel i utlandet, men er det egentlig lønnsomt å importere idag mth på kronekurs, moms osv osv??! Båter jeg ser litt på er Princess, sunseeker og fairline 32-42 fot.fra 1995 og nyere. Og er det ingen som har septik tank osv? Eller er det mer vanlig i nyere båter i utland også nå? Vet det har vært dårlig med før værtfall.. På forhånd takk om det sitter noen på svar jeg leter etter! :) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 2.Juni.2016 Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 Generelt tror jeg at markedet ut er mindre attraktivt enn før, og at det bedre sjanser for gode kjøp her hjemme. Men det kommer så klart an på om du finner rett båt her hjemme. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Eureka Svart 2.Juni.2016 Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 Det koster omtrent 30 % mere å kjøpe en båt fra England i dag, enn for 1-2 år siden. Dette pga svakere kronekurs og sterkere pund.Faktisk, det blir sagt at båter blir solgt ut fra Norge nå. Sitér dette innlegget Link to post
Vetle Eriksen Svart 2.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 Har en scand atlantic så er på vannet hehe? Ja det jeg syns det virker som også, godt utvalg men ikke no pris å juble over tror jeg desverre ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.Juni.2016 Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 :) Det kan godt hende, dessverre for mange familier med oljerelaterte jobber, at det vil komme en del båter for salg, som må selges for å berge hus og heim. I et trådt marked så faller prisene på de båtene som MÅ selges. Om man da står med pengene klar, så kan man nok gjøre ok kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Vetle Eriksen Svart 2.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 Har liggi noen tvangssalg båter i stavanger innimellom i det siste har jeg sett.. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 2.Juni.2016 Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 Det koster omtrent 30 % mere å kjøpe en båt fra England i dag, enn for 1-2 år siden. Dette pga svakere kronekurs og sterkere pund. Faktisk, det blir sagt at båter blir solgt ut fra Norge nå. Må ikke innbyggere i EU land betale tilsvarende mva eller hva de har ved innførsel av brukte båter fra et ikke EU land, eller er det et særnorsk fenomen? Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
oberst1 Svart 3.Juni.2016 Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 Inntrykket mitt er at det utjevnes nå for båter i en viss størrelse. Bedre (høyere) priser på det norske bruktmarkedet virker det som. Snakket med en forleden som er på leting, virker som tilfeldige gode kjøp kan dukke opp både i Europa og Norge. Litt sånn; finne riktig båt med riktig utstyr og layout er vel så viktig... Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 3.Juni.2016 Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 Kanskje denne kunne være et alternativ? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=65304468&fks=65304468 Så den lå for salg i fjor høst og vinter, Er ikke lenger aktiv annonse på Finn, men båten ser velholdt ut. Vi har en tilsvarende båt, men med VP TAMD63P motorer. Og eventuellt denne, men litt undermotorisert? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=62893554 Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 3.Juni.2016 Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 Tror i dagens marked at det kan være like greit å høre med Stavanger Maritime Senter om hva de har på lur. De henter hele tiden båter. De har en fin 98 Princess 360 med lang plattform til 995". Den er verd å vurdere. Jeg har vært ombord og sett. Eneste den sånn sett trenger, er tepper i en litt mer moderne farger. Men hør med dem, de kan markedet og er seriøse. En forhandler jeg kan varmt anbefale. Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Kenneth82 Svart 3.Juni.2016 Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 Kanskje denne kunne være et alternativ? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=65304468&fks=65304468 Den så jeg på fjorden for en liten time siden.. Tror den har fått ny eier. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 3.Juni.2016 Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 Og eventuellt denne, men litt undermotorisert? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=62893554 Og med 50 kw varmer, kan du bruke den som badstu Spøk til side, veldig flotte båter... Og du som den gjorde seg med nytt trekk på flybridge Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 3.Juni.2016 Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 Ang innlegg nr 7. Handel med brukte båter mellom EU-land er ikke pålagt moms. Derfor velger enkelte nordmenn å kjøpe båt med hjemmehavn i Sverige. NB da må de være nøye med å ikke ta båten inn i norsk farvann fordi det da påløper moms. Basert på annonsepris på de store utenlandske salgsstedene ser det for tiden ut som om pris i Norge er bedre enn ute. Tror likevel proffene (f eks Stav. Marine) får tak i gode objekter til bra priser. Ikke så lett å få til for en privatperson fra Norge uten spesielle kontakter. Tror man da som et minimum må reise ut lokalt og forhandle "på brygga". Lykke til med kjøp, ute eller hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.