Kimsdal Startet 2.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2016 skal oppgradere båten med en ny 115 hk motorer som eg har sett på er mercury kr 96,000 suzuki kr 104,000 yamaha 116,000 noen som har noe erfaring med en av disse? er yamaha 20,000kr bedre en mercury? Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 2.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2016 Er Audi verdt 100' mer enn Skoda? Jeg har Mercury, optimaxutgaven. Ikke førstevalg dersom din lidenskap er fiske og tomgangskjøring i timesvis, men utover det er dette en svært god motor. Tviler på at det er vesentlig forskjell på 4t Mercury Suzuki og Yamaha. Eneste vesentlige forskjell er kanskje økt sjanse for at Yamahaen blir stjålet? Det er ingen tvil om at Yamaha var top of the art i 80-årene, men det har skjedd endel siden den gangen... Anbefaler at du går for et motormerke hvor du har tillit til verksted/serviceapparat i ditt nærområde. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2016 Nyeste Mercury serien har jo gjort det godt i tester , ikke hørt noe negativt enda. ... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kimsdal Svart 2.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2016 har også lest endel godt om nye mercury motorer men hører det er mange som sverger til yamaha mercury + billig +mindre sjanse for den blir stjålet? +godt resultat i tester +ca10kg lettere en yamaha yamaha +godt rykte . . . . har eg glemt noe? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 2.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2016 (redigert) Ingen tvil om at Mercury F115 gir mest for pengene. Momenter som lavest vekt, enklest vedlikehold, størst sylindervolum, flott design, behagelig støynivå osv. bidrar til det. Er så fornøyd med min at jeg kan garantere for dette, selv om jeg ikke har fått mere enn 20 timer på min da. Og Smartcraft instrumenteringen er også brilliant. Eneste er at trimsylinderen hadde en liten intern lekkasje, men det var jo en enkel sak å få byttet på garantien da. Motoren er "made in USA" men trimsylinderen var "made in China" så det forklare kanskje saken litt. Min er produsert i september 2014 så relativt tidlig ute. Yamaha kan prise motorene sine etter godt gammelt rykte, men at det har skjedd og skjer endringer vedr. kvalitet og teknologi i løpet av tiden som går er jo helt sikkert. Mercury står nok ikke tilbake for Yamaha i dagens marked. Suzuki har jeg litt blandet følelse for. Kan jo skyldes problemer med tæring på bl.a. 115-hk modellen opp igjennom 2000-tallet. Forøvrig kan Mercury F115 leveres i flere utgaver. Enten med standard undervannshus eller med CT (Command Thrust) girhus med større propelldiameter for bedre skyv på litt tyngre båter. Samme propeller som 150+ hk klassen. Og nyeste modell er F115 Pro XS som drar turtallet litt lengre (5300-6300 istedenfor 5000-6000) Vet ikke om den har noe mere effekt i praksis men vil anta det. Her er min motor: Redigert 2.Juni.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.