Jump to content

Princess 360 - Fjernkontroll på QL baugthruster mulig?

bergetun

Recommended Posts

Jeg har klart å lokke min far til å kjøpe seg en Princess 360 (1996/7) modell. (Fra Stavanger marinesenter)

Min far er en gammel "sjømann", men har ikke hatt båt på 40 år og er nok ikke så rask og sprek som han var i ungdommen.  

Derfor tenkte jeg at jeg skulle få montert fjernkontroll til baugpropellen til, slik at det blir litt lettere å fortøye båten i vær og vind.

Er det noen som vet om det er mulig på en enkel og billig måte å få installert fjernkontroll til disse gamle QL thrusterene ? 

Det er noen år siden jeg koblet opp dette nå. Men jeg mener å huske at impulsene til releét på baugpropellen var potensialfrie. Derfor satte jeg inn Biltemareleét i mellom. Kan ikke huske at jeg målte spenning på de kontaktene.  :confused:  Ta dette med en liten klype salt, det er som nevnt en stund siden denne jobben ble gjort.

Men det skal litt til før dette ikke lar seg fikse på ett eller annet vis, tror jeg. Hadde også fjernkontroll på en Vetus baugpropell en gang i tiden. Den ble også koblet opp med uoriginal kontroller.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...