bergetun Startet 3.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2016 Jeg har klart å lokke min far til å kjøpe seg en Princess 360 (1996/7) modell. (Fra Stavanger marinesenter) Min far er en gammel "sjømann", men har ikke hatt båt på 40 år og er nok ikke så rask og sprek som han var i ungdommen. Derfor tenkte jeg at jeg skulle få montert fjernkontroll til baugpropellen til, slik at det blir litt lettere å fortøye båten i vær og vind. Er det noen som vet om det er mulig på en enkel og billig måte å få installert fjernkontroll til disse gamle QL thrusterene ? Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 3.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2016 Hvis det er samme type baugpropell som avbildet under her, er det ingen problemer med å få på en fjernkontroll. Kjøpte en helt vanlig sak på Nettbåt, tror jeg det var. Måtte sette inn et dobbeltrelé (kjøpt på Biltema) for å få det til å funke, men ikke store ekstrajobben, det. Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 3.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2016 Usikker på hvordan den ser ut faktisk. Vi hentet båten i går kveld, og har ikke fått sett så mye på den enda. Ser at Nettbåt selger fjernkontroller som kan styre både + og - styrte baugpropeller, så da slipper jeg jo releer ? http://webshop.nettbaat.no/products/fjernkontroll-vinsj-og-baugpropell-mod-400i Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 3.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2016 Det er noen år siden jeg koblet opp dette nå. Men jeg mener å huske at impulsene til releét på baugpropellen var potensialfrie. Derfor satte jeg inn Biltemareleét i mellom. Kan ikke huske at jeg målte spenning på de kontaktene. Ta dette med en liten klype salt, det er som nevnt en stund siden denne jobben ble gjort. Men det skal litt til før dette ikke lar seg fikse på ett eller annet vis, tror jeg. Hadde også fjernkontroll på en Vetus baugpropell en gang i tiden. Den ble også koblet opp med uoriginal kontroller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.