Våtbåt Startet 3.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2016 Jeg angrer på at jeg valgte teak-pakken. Når solen steker på teakplatene blir de ekstremt varme. Ungene vil ikke gå på platene, samme hvor fine de ser ut. Nå ønsker jeg å fjerne de. Jeg antar de er godt limt under mot originaldørken, som forøvrig er hvit plast med "antisklirugler". Det som er hvit i båt blir aldri varmt og er behagelig å trå på. Noeen forslag på hvordan man kan fjerne platene og komme tilbake til originalstand?! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 3.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2016 Er det teak eller laminat? Dersom det er teak kan du rense/ pusse bort det som måtte være av behandling. Jo gråere eller lysere du får den, jo kjøligere blir den. -er det en løsning ? ( vet det ikke er svar på spørsmålet... men.., man fjerner ikke teaken om den ikke er ødelagt... :) Hva slags båt er det ? Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 3.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2016 Jeg var nok ikke tydelig nok, men takk for at du svarte :) Det er plast, laminat. De blir ekstremt varme i sola. Jeg antar de er limt godt med tec7 eller lignende. Kanskje det holder å løsne de, skrape limet, pusse ned og male over med top coat?! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 3.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2016 (redigert) Men er det en daycruiser eller lignende? ( så man kan visualisere dette her.., :) Er det en nyere båt, så blir det neppe pent å plukke av og male, tenker jeg. De der laminatene blir veldig varme ja.. Om jeg forstår rett, hva vi snakker om. Alternativet er å plukke av og deretter legge på den lyseste typen isiteek/ flexiteek. Redigert 3.Juni.2016 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 4.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2016 Er det ikkje mulig å legge noe oppå? Teppe eller lignende. Tror også det er en fordel med denne "teakpakken" den dagen du skal selge også. Og har du brukt teppe på dette, så vil det heller ikkje vise slitasje på dørken som igjen gjør båten lettere å selge. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 4.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2016 Hvilket merke er det? Er nok en møkkajobb av de sjeldene dette. Du må bruke en fein-sag e.l. med skrape på for å få av selve belegget, men den store jobben er å få vekk limet og få dekket pent igjen - og er dette limt på antisklimønster har du virkelig jobben. Jeg ville vurdert om det er mulig å male i en lysere farge. Treadmaster har en egen maling til sitt belegg: https://www.treadmaster.co.uk/pages/treadmaster-product-information Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 4.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2016 Ville prøvd å male med en lys farge, ja... Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 7.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2016 Fine forslag, men jeg er redd for at maling vil flasse av og da har man jobb foran seg Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 7.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2016 (redigert) Sandaler til ungene?? Redigert 7.Juni.2016 av Rune Totland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 7.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2016 Sandaler faktisk noe vi må bruke - men ikke alltid gjennomførbart. For noe drit at produsentene ikke klarer å lage noe som ikke blir brennhett. (Joda, jeg har hørt om ekte teak :-) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 7.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2016 Ekte teak blir også varmt. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2016 Men du, hvor stort er egentlig dette området ? Er det en løsning å lage til et trekk av lyst/ beige kalesjestoff som du monterer over teaken, med trykknapper på sidene? Det er jo bare i fint vær dette er et problem, så fuktig tekstil, pakket bort etter endt tur er jo ikke en problemstilling. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 7.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2016 Jeg klarer ikke finne ut hvilke båt dette er eller hvor stor den er. Det er helt vesentlig. Som flere andre foreslår: Løse matter som er kantsydd, "gressmatte" som klippes til, eller noe annet som lett kan fjernes og tørkes. Ikke for glatt på undersiden så de sklir, men heller ikke noe som blir klissent i varmen.. For mange år siden fjernet jeg noe som var montert på dekket. Var montert med en eller annen type tetningsmasse. Ble en større jobb å fjerne det siden det satt skikkelig fast og da jeg fikk det løs måtte tetningsmassen som satt noe så inn i ..... skrapes løs. Ble dermed striper i gelcoaten. Ved salgs ser det betydelig penere ut når det er intakt som nå. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 7.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2016 Det er en Sting 530, det er en åpen skjærgårdsjeep, Ikke største båten, men like varmt på laminatet når sola steker. Antar det beste er å la det være, kanskje et billig teppe kan gjøre susen. Ikke store investeringen det. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 7.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2016 Flytt nordover !! Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 7.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2016 Ha ha, case closed :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.