Jump to content

Ønsker å fjerne plast-teakplater fra dørken - Hvordan?

Våtbåt

Recommended Posts

Jeg angrer på at jeg valgte teak-pakken. Når solen steker på teakplatene blir de ekstremt varme. Ungene vil ikke gå på platene, samme hvor fine de ser ut.

Nå ønsker jeg å fjerne de. Jeg antar de er godt limt under mot originaldørken, som forøvrig er hvit plast med "antisklirugler". Det som er hvit i båt blir aldri varmt og er behagelig å trå på.

Noeen forslag på hvordan man kan fjerne platene og komme tilbake til originalstand?!

Men er det en daycruiser eller lignende? ( så man kan visualisere dette her.., :)

Er det en nyere båt, så blir det neppe pent å plukke av og male, tenker jeg. De der laminatene blir veldig varme ja.. Om jeg forstår rett, hva vi snakker om.

Alternativet er å plukke av og deretter legge på den lyseste typen isiteek/ flexiteek.

Redigert av Eureka (see edit history)

Hvilket merke er det? Er nok en møkkajobb av de sjeldene dette. Du må bruke en fein-sag e.l. med skrape på for å få av selve belegget, men den store jobben er å få vekk limet og få dekket pent igjen - og er dette limt på antisklimønster har du virkelig jobben. Jeg ville vurdert om det er mulig å male i en lysere farge. Treadmaster har en egen maling til sitt belegg: https://www.treadmaster.co.uk/pages/treadmaster-product-information

Jeg klarer ikke finne ut hvilke båt dette er eller hvor stor den er. Det er helt vesentlig.

Som flere andre foreslår: Løse matter som er kantsydd, "gressmatte" som klippes til, eller noe annet som lett kan fjernes og tørkes.

Ikke for glatt på undersiden så de sklir, men heller ikke noe som blir klissent i varmen..

For mange år siden fjernet jeg noe som var montert på dekket. Var montert med en eller annen type tetningsmasse.

Ble en større jobb å fjerne det siden det satt skikkelig fast og da jeg fikk det løs måtte tetningsmassen som satt noe så inn i ..... skrapes løs. Ble dermed striper i gelcoaten.

Ved salgs ser det betydelig penere ut når det er intakt som nå. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...