Jump to content

Flytende tyskere


Ancas

Recommended Posts

:eek: Vi var i feriehuset på Feda i helgen med ett vennepar ,

etter ett godt måltid på lørdag skulle jeg vise kameraten min den nye brua

som de holder på å lage i kvinesdal ( kl 21.00 ) .

Det var greit, på tilbakeveien så vi en liten sodiac med 2 personer ombord

som veifte med hender og åre ( 1 stk åre) Og uten redningsvester !!! .

Vi kjørte bort å spurte på geborkkent tysk om de trengte hjelp.

Jett om de var glade, de hadde ligget 3 timer og signalisert om hjelp,

andre båter vinka tilbake å gikk videre.

Vi tok dem med på slep inn til kvinesdal, der gikk jeg rett

i steinene ( langgrunt) men motoren funka fremdeles. Vi fikk tyskerene inn til

trygg havn, de sa tusen takk for hjelpen med å ta oss i neven , jeg har aldri kjent

sa kald håndtrykk !!!! De var begge blå og gjennomfrosne. Så nå er det avgårde å kjøpe

ny propell i morgen. kostnaden for propellen er pianøtter når man tenker på hvordan

dette kunne endt.... Motto : Se nøye etter når noen vinker eller trenger hjelp !!!

Det gikk heldevis godt denne gangen, og de skipsbruddne lovet å ha

på vest hele veien resten av ferien. :seeya:

Redigert av Ancas (see edit history)

CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !!

Link to post
Share on other sites

Jeg trodde båt uten fremdrift kombinert med folk ombord som viftet med armene var ett internasjonalt signal om at man SKAL yte assistanse :confused: (Båt MED fremdrift og folk som vifter med armene oppfatter jeg som hilsing).

 

Selv har jeg måttet påkalle hjelp fra båt i området en gang, og da fikk jeg kontakt med den første som passerte, og som da slepte meg trygt helt hjem til min faste plass.

 

En annen gang, under litt roligere værforhold, ringte jeg en kompis, og avtalte at han skulle komme og slepe meg. Jeg prøvde derfor IKKE å påkalle andre båter. Ble alikevell praiet av 2 båter (en lyst båt og en stor fiske båt), som begge tilbød meg slep, fiske båten ville nesten ikke gi seg da jeg fortalte at jeg allerede ventet slep engang. Eneste signalet jeg kan ha gitt, er at jeg lå og drev, og hadde rompa i været og hodet ned i motor kassa.

 

Kanskje rompa i været er ett nytt kalle signal for assistanse som man kan benytte seg av, virket jo bra det. :lol:

 

Trist med propellen da.. Hadde det vært meg du hadde slept, hadde jeg nok tilbudt meg å betale den. Tilbudte også han som slepte meg å betale litt for meg (Hadde ikke Flaskefor å tilby), men han nektet plent.

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...