Mahler Startet 3.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2016 Jeg har endelig kommet i gang med båtlivet igjen med min Halco 29 offshore etter for lang tid på land. Men nå skal unger og kone være med og da tenkte jeg at det ville vært lurt å montere på en badeplattform. Men dette er jo svindyre greier (i allefall på maritim.no om jeg vil ha en som dekker bredden min) og ikke har jeg tid til et stort selvbyggerprosjekt, så foreløpig har jeg hengt rundt på finn.no og sett etter folk som selger brukte plattformer. Men så ser jeg at det er jo en del forskjellige løsninger der ute, og jeg lurer litt på hva jeg egentlig bør gå for. Det ene jeg lurer på er om det bør være delt eller om det går fint med hel plattform når jeg har drev, og det andre er dette med å ha bæringen over eller under plattformen. Under ser jo finest ut og gir mest plass, men det fører vel til at bærerørene enten er under vann eller at plattformen kommer veldig høyt opp. Vil førstnevnte ha mye å si for hvor godt båten går i sjøen når den er i plan (det vil vel da bremse litt eller?) Og er et alternativ til å kjøpe nytt/brukt å få noen til å sveise en ramme i syrefast (å montere på enten en plate eller teak på den skal jeg jo klare), noen som vet om noen i Stavangerregionen som gjør dette for en rimelig penge? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 3.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2016 (redigert) Bærerør under vann er jo helt greit. Ingenting som bremser, de stikker jo ikke ned under skroget En kar med prosjekttråd for Marex 27 her på baatplassen har laget en slik badeplattform i syrefast bæreramme med King Starboard plastplate oppå. Du ser den nederst på siden her https://baatplassen.no/i/topic/90580-prosjekt-marex-27-sun-cruiser/page-2 https://www.maritim.no/king-s-b-hvit-244x122cm-19-05mm#.V1H6tCFkhaQ Redigert 3.Juni.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Mahler Svart 4.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2016 Ja der ser du hvor mye jeg kan om hydrodynamikk :) Men det er da sikkert forklaringen på at bærerørene oftest er under plattformer. Ser ut som en løsning heg også skulle klart å mekke til det du linket til. Om jeg bare fant noen som kunne sveise syrefaste rør i hop for meg... Eller enda bedre: at noen selger unna en plattform der jeg kan bruke rammen. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 4.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2016 (redigert) Når båten er i plan (evt. halvplan) er jo hele hekken tørrlagt Redigert 4.Juni.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.