Jump to content

Draco 1700DC. Trenger Originale deler og stoff.

Stian Kjærvik

Recommended Posts

Hei alle Draco entusiaster og andre båtfolk. Jeg har nå drevet med mitt Draco 1700DC projekt i litt over 1 år. Båten jeg har er en Draco 1700DC.
Båten er i MEGET god stand for og være fra (1970-71). Men mangler noe småting til den. Som de originale blågråe stolene i båten.  og denne døren til kabinen. Ellers har jeg alt. Er det noen dær ute som har eller vet av deler til min 1700DC?

Motoren er en Ferskvannskjørt Penta 115hk B20. Ellers trenger jeg stoff til kabinen og stoff til putene i kabinen. Helst i de originale mønster og farger...

bilde

Den båten er en av de tidligste Dracoene, og sikkert vanskelig å finne deler til. Forøvrig er nok originaldeler til alle Dracoer vanskelig å få tak, ettersom Draco gikk konkurs i 1992.

Det eneste du kan gjøre er å ringe Windy, å spørre om de har noe som helst igjen til de båtene, men det er nok tvilsomt (Windy kjøpte konkursboet etter Draco).

Selv å finne en delebåt med den gamle typen dør og seter, er nok vanskelig.

Æ'kke det en Coronet 17 da? Som Draco fikk produsere under sitt eget navn?

Coronet 17 "Runabout" var egentlig en Draco Topless, ikke daycabben som trådstarter har.

Coronet hadde ikke så små båter i sortimentet, og Drangsholt klarte derfor å selge de 200 Draco 1700 Topless, som Coronet igjen fikk selge under sitt eget navn.

Det var altså Draco som utviklet og produserte båten, men Coronet fikk selge den under eget navn. Senere ble de vel produsert på lisens hos Coronet.

Redigert av adeneo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...