TerjeØ Startet 5.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2016 Jeg har en Sony experia z3 Lastet ned isailor på denne men jeg får ikke noe meny hvor jeg kan kjøpe kart der. Ser det skal være mulighet for det, støttes ikke Sony experia eller gjør jeg noe feil? Har sett på naviconic eller hva det heter også, ser bra ut denne. Men virker som isailor vinner fleste tester. Kart jeg trenger er Oslofjorden ned til Kristiansand og svenskekysten, hvor mye av svenskekysten vet jeg ikke ennå ? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 5.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 Tannhjulsymbolet nede til høyre. Så velger du Chart Store. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeØ Svart 5.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 Disse tannhjulene finnes ikke ? Hmm prøvde å screenshote. Men får beskjed her om invalid filtype. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 5.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 Disse tannhjulene finnes ikke ? Hmm prøvde å screenshote. Men får beskjed her om invalid filtype. Når du har skjermdumpen åpner du bildet for redigering, klipper vekk bittelitt på en av kantene ("crop" på engelsk) og lagrer igjen. Da blir bildet lagret som jpg, og det kan lastes opp på Båtplassen. Tungvint, men det fungerer. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
TerjeØ Svart 5.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 Nå har jeg beskjære bilde. Sånn ser det iallefall på telefonen Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 5.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 Sånn ser det ut på iPhone. Først trykker man på "Tools" i midten nederst, og så popper menyen med tannhjul og "Chart Store" opp fra underkant av skjermen. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
SY Johanne Svart 5.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 Grensesnittet til isailor er helt ubrukelig. Jeg anbefaler deg heller å prøve Gule Sider på sjøen. Mye billigere, mer brukervennlig og med kart som ser bra ut – i alle fall på iOS. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeØ Svart 5.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 Som du ser på min screenshot så er det ingen menyer å trykke på under Sitér dette innlegget Link to post
TerjeØ Svart 5.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 Jeg fikk det til nå ? Måtte holde fingeren inne over mine tlf knapper til jeg kom på No Google greier, trykket meg tilbake til app så var tool knappen der og mine telefon knapper borte ? Ser det blir anbefalt andre apper til mobil også, men jeg har lest litt, ser nesten ut som alle apper blir anbefalt en eller annen gang. Men self vil jeg høre på nye anbefalinger. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 Dropp iSailor på Android plattform, katastrofalt dårlig. Programmet fungerer kun tilfredsstillende på iPhone og iPad. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 5.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 Dropp iSailor på Android plattform, katastrofalt dårlig. Programmet fungerer kun tilfredsstillende på iPhone og iPad. Ja, det stemmer vel at det var konklusjonen i en annen tråd hvor iSailor var tema. Hvilke alternativer til Android er gode (like gode eller bedre) enn samme program på iPad/iPhone? Er Navionics like bra på begge plattformer? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
TerjeØ Svart 5.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 Off. Endelig fått til isailor. Ser ut som jeg må lete etter noe som fungerer bra på Android da. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 Prøv Navionics, kjører uproblematisk. Samme gjør for så vidt også OpenCPN (gratis). Navionics best. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeØ Svart 5.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 Nå har jeg lest litt rundt og ser mange anbefaler Navionics. Denne ble også teste i en artikkel jeg leste på tek.no nå. Virker som dette er appene jeg skal ha. Billigere var den også. 150kr for Europa til telefon, gi bort pris nesten dette jo Sitér dette innlegget Link to post
TerjeØ Svart 5.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 Æsj. 2 forskjellige versjoner. Vanlig til 380kr Og HD versjon til 600kr Hvilken er å anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 5.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 Grensesnittet til isailor er helt ubrukelig. Jeg anbefaler deg heller å prøve Gule Sider på sjøen. Mye billigere, mer brukervennlig og med kart som ser bra ut – i alle fall på iOS. funker fint offline og? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 5.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 Til bruk på mobiltelefon fungerer den vanlige fint. Skal du eventuelt utvide til nettbrett etter hvert er det HD som gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
SY Johanne Svart 5.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2016 funker fint offline og?Regner med det, men tar lang tid å laste ned kartene så jeg droppet det. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2016 I dag fikk jeg beskjed om ny versjon av iSailor til iOS. Kanskje det kommer en versjon til Android også, som gjør produktet brukbart på den plattformen...? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Hulda Svart 6.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2016 Kan jo leve i håpet. Disser russerne som driver med dette virker temmelig offline i toppetasjen. Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 6.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2016 Hej Varför inte testa Seapilot, du kan testa gratis i 36 timmar. Med premiun abonnemang kan du ha program och sjökort på fem enheter samtidigt. https://www.seapilot.com/sv/seapilot-navigationsapp/prissattning/ Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 Har brukt iSailor i et par år, men plutselig tar den ikke signal fra intern gps lengre.... Gps funker på et par andre kart, mens iSailor og SeaPilot ikke reagerer på min posisjon... Noen som har vært bort i lignende? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Mulligan Svart 24.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2016 iSailor: Sjekk at Primary Position Sensor er satt til iOS. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 24.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2016 Hvor finner jeg den? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marwin Svart 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 Takker Mulligan. Funker nå :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.