Aleksos123 Startet 5.Juni.2016 Del på Facebook Startet 5.Juni.2016 Hei,jeg har en Johnson 90 hk v4 1996 mod som stoppet brått i fjor sommer. Lå på 2/3 gass og plutselig stoppet den. Ikke mulig å få start etterpå. Virker som den tenner av og til, men går ikke. Fant ut at jeg ikke har gnist på en av pluggene og mulig dårlig på 2 andre.1 har veldig god gnist. Når jeg bytter om coilene får jeg fotsatt ikke gnist på den samme pluggen. Så tenker at det må være powerpacken? Når jeg bytter om powerpack uttaket fra coil 1 til coil 2 flytter problemet seg til en annen tennplugg. Men noen mener det kan være optisk øye eller stator som er problemet. Vil problemet flytte seg hvis det er powerpacken når jeg bytter om ledningene? Er ganske dyr del så vil gjerne være sikker før jeg kjøper den :) (batteri,tennplugger og tennpluggledninger er helt nye) Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 5.Juni.2016 Del på Facebook Svart 5.Juni.2016 Optisk øye er ikke så dyrt. Ravns tok rundt en tusenlapp for noen år siden... Sitér dette innlegget Link to post
Aleksos123 Svart 5.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2016 Ok, takk. Men vil problemet flytte seg fra en tennplugg til en annen ved feil på optisk øye? Er alltid feil på plugg nr 3. Men når bytter på powerpack til denne pluggen så virker den, men da slutter nr 2 å virke. Tenker derfor det er kanskje powerpack som er problemet. Men usikker på symptomer med optisk øye eller stator. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Ikke godt å si. Men jeg har hatt tre slike motorer, en 90 hk, en 115 hk og en 150 hk. Måtte bytte optisk øye på alle tre.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.