Jump to content

Mercury 1998 115hk ujevn gasspådrag/sikring ryker

simtech

Recommended Posts

Hei alle!

Jeg har to spørsmål jeg ønsker å stille i ett emne. Dersom dette er dumt kan jeg lage ett nytt :) Jeg er forhåndsvisning ung og fersk sjømann og trenger litt veiledning.

Min 1998 115hk Mercury motor er litt kranglete. Dvs motoren fungerer fint, men når jeg gir gass øker turtallet stabilt til å begynne med, men når jeg nærmer meg 4000 rpm skjer det ikke noe mer. Jeg fortsetter å dytte håndtaket lenger frem og plutselig gir den nesten bånn gass.

Jeg tror feilen kan ligge i throttle boksen eller på overføringen til gasstaget på motor. Mulig dette er quick fix. Må innrømme at jeg ikke har fått skikkelig tid til å se på det. Noen ideer om hva jeg bør sjekke?

Så spørsmål nr 2:

Normalt under kjøring bruker jeg tiltmotor til å justere båtens vinkel i vannet. Dette er vel normalt? Når jeg gir bånn pinne og trykker på tiltknapper "bumper" hele motoren og hovedsikringen på 25A går. Det ser IKKE bra ut når dette skjer, men undres på hva og hvorfor? Motoren fortsetter selvsagt og gå som vanlig. Tilten henter vel strøm rett fra batteriet via to releer og ned? Er det fordi det går mer strøm igjennom sikringen på høyt turtall, og det blir overbelastning når jeg i tillegg kjører tilt?

Håper på noen kloke svar her :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...