ydalir Startet 6.Juni.2016 Del på Facebook Startet 6.Juni.2016 Hvor dypt er det her? kommer jeg igjennom når jeg stikker 1,5m Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Ja, der kommer du gjennom, men det krever at du er litt kjent. Det er ingen anbefalt lei gjennom der. Seilte der før med forrige båt. Nå kommer jeg ikke under brua. Fri seilingshøyde er 14 . relatert til MSL. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Holder du deg nogenlunde midt i renna er det dypt i massevis. Mer plass enn det ser ut for i kartet. Trangt, men ikke værre enn at to seilbåter kan passere hverandre på det trangeste. Plassen jeg har sett flest subbe nedpå er grunnene på toppen av sirkelen din, 2-3 relativt godt synlige sandbanker blandt tangen. Største problemet i Røssesundet er trafikktettheten og manges uvilje til å gi de med noe mer dypgående litt å gå på. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Det var en av grunnene til at jeg holdt meg vekk fra Røssesundet i ferieukene. Du fikk ikke mange venner av å seile gjennom der. Forståelse for at noen trenger mer plass enn andre var det mange som ikke hadde. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 (redigert) Her er Navionics sitt sonarkart over sundet: Sonarkartets dybder skal man ta med en klype salt, men det gir et inntrykk av bunnprofilen. Redigert 6.Juni.2016 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Popeye70 Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Samme område, uten sonarkart: Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
WGM Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 (redigert) Kjørte der senest i går og minste dybde jeg leste på plotteren var 2,4 m. Siden jeg har kjørt gjennom der mange ganger sitter jeg ikke å nileser dybder hele tiden, men som Sigurd sier: Holder du deg midt i eller litt inn mot øya til vest og er obs på sandbankene skulle det ikke være noe problem å passere der. Redigert 6.Juni.2016 av WGM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ydalir Svart 6.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Så bra, takk for hjelpen alle sammen Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Finnes ikke problem med normalt dypgående! Skvalpeskjæra som er markert på kartet ligger nær holmen og synes godt. Du skal skikkelig skjære ut for å treffe dem. Da er det verre med utgrunninga leger nord. Det er mange som finner ut at de ikke har tatt nok hensyn til den! Men det gjør ikke noe, den er bløt! Hvis du stikker over 3 meter kreves det litt nøyakte navigering, Er du over 4 så bør du ikke prøve, selv om jeg har hørt noen påstå at det går. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.