Jump to content

Ny Webasto st2000, pumpe starter ikke.

Bjørkski

Recommended Posts

Hei,

Jeg har montert en ny 24V Webasto ST 2000. Men jeg får ikke start på den, viften kjøre men pumpen starter ikke. Feilmelding 06 kommer opp som sier wirring failure, men jeg for ikke det til å stemme med at pumpen ikke starter

Jeg har normalt 12V, så jeg har satt in en 12 til 24V omformer (10Ah), måler 24,1V på denne. Når jeg startet webastoen måler jeg 19,7V på kontakten til pumpen, men den startet altså ikke. Når jeg prøver å koble pumpen direkte til 24V gir den bare et "støtt".

Noen som vet hva som er feil og hvordan løse det..

På forhånd takk

NB! Det føles lidt dumt å montere varmer i 22 grader, men det blir sommer her også og så er varmeren god å ha -:)

Jeg har montert en webasto air top evo 40, mener å huske at instruksjonsmanualen også var for 2000 ST. Feilkode 6 er da tempsensor feil eller kortslutning hos denne. 24,1 V er vel ikke sånn i toppsjiktet men det skal vel gå. Feilkode 03 er for liten spenning eller for høy spenning. Har du prøvd å resette - kan være at denne feilen er såkalt lockout. Hos meg er det brenner på, slå av, trekk sikring/bryt konstantstrøm i minimum 20 sek, slå på igjen. 

Jeg er komt lidt lengre, idet at kontakten i webastoen ikke var låst rett. Så feilmelding 06 er borte. Men får nå 03. Jeg tror det skylles at min omformer er på 10Ah, og jeg ser på monitoren at webastoen trekker nesten det dodelte under oppstart.

Andre som har erfaring med 24v Webasto på 12V anlegg og som kan fortelle hvordan de har lagd sitt step-up.

Bjorkski

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...