Edh1 Startet 7.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2016 Hvilke lakk brukes til Teak-finer. Er jo allerede lakket men tenker å legge på nytt lag for å friske opp. Tips og triks? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 7.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2016 Veldig mange båt innredninger er sprøyt lakket med DD (2 komp) lakk fra inn rednings produsenten. Den som da er lettest og bruke som reparasjons lakk er: Trestjerners gulvlakk på olje base - glans: halvblank . Den blir ganske lik i farge og glans. Om den blir for matt kan man blande inn litt hel blank etter behov. Lykke til ! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Windy37GM Svart 8.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 (redigert) Jeg hadde samme ide, men valgte heller å rubbe det med poleringsmaskinen. Ble knallfint. Og styrken i 2 komponent lakk er beholdt. Her er før rubbing: Her er etter rubbing. brukte vanlig rubbing til båt, Maxolen Acrylpasta. Iår brukte jeg Rupes fine for plast. Like fint. mvh Windy37GM Redigert 8.Juni.2016 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Edh1 Svart 8.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 Takker for tips begge to. Hos meg virker treverket tørt nederst på noen "vegger" ute. Vil dette området bli pent ved rengjøring og deretter lakk? (Hvilke rengjøring eventuelt?). Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 8.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 På forrige båt brukte jeg Joni møbelpuss på "tørre" partier. Gjerne flere ganger. Ble helt strøkent. Eller som kjøper av båten sa: "Har den ikke vært brukt, eller?" Da var den 10 år gammel :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Worry II Svart 8.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 Jeg brukte Epifanes når jeg lakket teakfinèren i min gamle Marex. Om du ønsker speil-overflate må du nok regne 4-5 strøk. Her fra oppdatering av dashboardet: Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 8.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 Om jeg bruker Joni (som sikkert inneholder olje?), kan jeg da eventuelt lakke senere om det er behov? Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 8.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 Fant et produkt på nettet. Hva tenker dere om dette? Liberon Black Bison Antikkvoks pasta http://www.alanor.no/Problemlosere/Hvite-ringer-pa-treverk/Black-Bison-Antikkvoks.aspx Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 8.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 Om jeg bruker Joni (som sikkert inneholder olje?), kan jeg da eventuelt lakke senere om det er behov? Aner ikke :-) Om det kan renses av vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.