Jump to content

Finnes det komplett pakningssett til KAD32?

Kjetil1

Recommended Posts

Mulig du finner noe her http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-cat-7738870.aspx 

Tviler på at det finnes et komplett sett for hele motoren samt alt på den (turbo, kompressor, intercooler osv).

De pakningssettene jeg har kjøpt er i alle fall stort sett komplett for 1 komponent.

Skal du skifte alt av simmerringer, pakninger, O-ringer osv tror jeg nok ikke at det holder med en arm og en fot. Mulig du må slenge med både svigermødre og nære slektninger  :smiley:

Ville evt tatt en fortløpende vurdering på hva som bør gjøres når motoren står på pall, og så bestille det som trengs. Mulig du slipper unna med færre kroppsdeler da (men tviler på at du får beholde alt).

Jeg synser bare, om du vil ha et helt korrekt svar kan du kanskje sende en henvendelse til http://www.marinedeler.no/?drevservice.html Han har utrolig god peiling på VP, både motor og drev.

(Han skaffer også alt av deler til dette. Finn best nr på første link og slå inn i søkefeltet på nettbutikken hans, så kommer det opp med hans priser).

Heisann! jeg har to stk kad32 i min båt som jeg akukrat er ferdige med.

Har hatt ute begge motorene og skiftet det som er mulig å skifte av pakninger,tetningsringer i imp.pumpe og sirk.pumpe.sendte dyser til overhaling med nye spisser,selv om det viste seg at det egentlig ikke var nødvendig. eksosslangen,5 bokser lakk pr motor, tetteringen mellom svinghjulshus og transom. kopr.olje, filtere.pluss ny turbo. lagere og tetning i svinghjulskåpe, de har bare gått 1000 timer så ikke behov for veivlager og stempelfjærer.

du må nok regne med rundt 30 båtpenger pr motor. men 60 for to overhalte motorer er jo ikke galt. du får kompl.pakn.setttil toppen men restem må bestilles uteom. Bruk orginale deler så får du noe som passer og varer.(bestilles på marinedeler.no) sett opp en god liste før bestilling da det koster litt i frakt. mine motorer er fra 99 og så at det var greit å få tatt det, mulig de kunne holdt et par år til men da topppakningen gikk i fjord sommer pga maneter i sjøvannsfilteret fant jeg ut at jeg ville skifte alt på den og tok den andre nå i vinter. De er relativt enkle å skru på men myyye deler å rengjøre og lakke. obs! oljekjøreren er viktig å få renset på sjøvannssiden da denne har en lei tendens til å gro igjen på utløpsiden og hindrer videre kjøling i systemet. Last ned vekstedhåndbøker på nettet . søk: "verkstadhandbok kad"  så finner du det du trenger.

Mitt tips er å begynne tidlig på høsten,for det går maaange kvelder på en slik jobb:-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...