Marius Hvaler Startet 9.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2016 Diesel i eksos på Ford sabb 2728t. Opplever at det ligger en tynn film med diesel i sjøen rundt båten i havna når jeg kjører motoren. Ser også at det henger bittelitt olje under sneglehuset på turboen som drypper ned på giret. Det er snakk om veldig lite, kan dette ha noen sammenheng? Er veldig lite motorkyndig selv,spør derfor her... Sitér dette innlegget Link to post
macreimert Svart 9.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2016 Dette skyldes mest trolig at en eller flere av injektorene dine slipper gjennom diesel når de skal være stengt. Løses ved å reparere/overhale injektorene. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2016 Det kan også ha sammenheng med oljelekkasjen fra turboen. Det er svært lite olje som skal til før det ser ut som en katastrofe. Sitér dette innlegget Link to post
Marius Hvaler Svart 10.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2016 Takk for svar begge to? Men hvordan kommer lekkasjen ifra turboen ut i eksosen når det bittelille som lekker drypper ned i motorrommet? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2016 Turboen er to deler, turbin og kompressor. Mellom disse sitter det et trykksmurt lager med tetninger. Hvis tetningen på turbinsiden er lekk, vil det sive smøreolje ut i eksosen. Sitér dette innlegget Link to post
Marius Hvaler Svart 10.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2016 Ok? skal få sjekket dette nermere av en motorkyndig. Har akkurat gjordt et oljeskift og diesel filter bytte på motoren selv. Dette blir det jo litt søl av, så det lå litt vann i kjølen som nå er iblandet både litt olje og diesel. båten ligger for øyeblikket på en litt bølgeutsatt plass, så det kan helt sikkert også være at det skvulper litt fram og tilbake slik at lensepumpa pumper ut litt av dette.... Samtidig synes jeg det så ut som om det kom ifra eksosen. Skal få lenset kjølen for å få eliminert dette først. Sitér dette innlegget Link to post
weedy Svart 10.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2016 Jeg hadde samme problem med min 2728T i fjor. I vinter demonterte jeg oljekjøler og renset den. Satte inn nye pakninger og nå er oljefilmen borte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.