Jump to content

Alarm i styrekonsoll på Mercury 50 hk totakter

Knut-Ronny

Recommended Posts

Hei...har kjøpt en Mercury 50 totakter brukt..det er visst en 1996-modell...

Hadde den i drift i ca 2 timer før det gikk en alarm i styrekonsollen - forferdelig uling - og etterhvert litt uggen røykutvikling bak på motoren...kom meg kjapt til land (selvfølgelig) :-) 

Alarmen går nå straks jeg starter motoren. Hva har skjedd? Forslag? 
- Har sjekka at der er olje på oljetanken.
- Har mest sannsynnlig gitt dobbelt opp med olje også...fordi jeg mixa olje (5 %) i bensinen.

Håper på et enkelt triks...som jeg kan prøve ut før alvorligere ting må iverksettes.

5% olje i tillegg til det oljetanken gir vil ryke godt ja (ryker oftest nok med de vanlige 2%) 

alarm i fjernkontroll kan f.eks være for lite olje på tanken , eller varmgang.  Kjenner ikke denne motoren så god så det kan kanskje være andre ting også 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Vil tro at motoren har gått urent og sotet endel pga for mye olje. Dette antar jeg kan gi alarm. Ville byttet bensin og rengjort eller byttet tennplugger i første omgang og se om dette hjelper.

Har du instruksjonsbok til motoren, som kan gi veiledning om hva slags alarm det er ? Ofte kan forskjellige feil indikasjoner har forskjellig lyd signal

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...