Jump to content

Thor sjøvannsfilter

båtfyren

Recommended Posts

Mitt sjøvannsfilter var utett så det ble byttet med et stort ,Thor sjøvannsfilter. Lokket er gjennomsiktig, kraftig plast på sidene så alt ser bra ut.

Mitt problem er. Etter jeg har skrudd igjen lokket og lagt ned o ring i litt vaselin ser alt bra ut men keg kan med enkel het dra lokket 1 mm opp som gjør at det lekker. Dette fant jeg ut av under gange hvor vannet fosser inn.

Lokket er helt og uten sprekker.

Gjengene ser helt fine ut og uten tegn til at keg har skrudd skrått ned OL.

Motoren kjølekrets er renset og nesten 100,% sikkerhet ingen unormal trang passe.

Jeg har en aqad41 a

Ja, så etter at jeg hadde svart at du har volvo, og de har funnet ut at filter etter pumpe er best...... Sikker for at motoren skal være mest mulig komplett for montering, og at en skal fange opp biter av impeller når denne ev. krakkelerer ?

Junior har nettopp montert er 41 motor i båten sin, og hadde akkurat samme problem, men delepusheren hadde tilbud på ny o-ring til kr. 300,- (trehundre) :lol: , så....

Ellers må jeg jo si at alle andre båter jeg har vert borti, har sjøvannsfilteret stått før pumpa.

tb55,

Jeg har levert inn filter og får nytt nå til uka som blir montert med en jekkestropp på locket som støtte. Skal vare tilneste gang jeg komme rmeg på land og bygge om til filter før impeller.

Når jeg bygger om kan jeg samtidig lage en y kobling som ned til kjøl som kan brukes til lensing. Kjekt med en reserve pumpe ombord :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...