jørn Startet 12.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2016 Hei. I nærheten av båtplassen har de drevet med reparasjoner av en bro, og jeg har fått betongstøv på kalesjevindu. Hvordan skal jeg få bort dette? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2016 Ville kanskje begynt med støvsuger med endestykke for sofa etc. -og det helst før den blir våt. Ellers så kan du jo sende et krav til entreprenør. Går ut ifra at det ikke er varslet noe om støvete arbeid? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 12.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2016 (redigert) Problemet er at jeg ikke var klar over hva som hadde skjedd før noen uker etterpå, og det har jo regnet i mellomtiden. Det er kun vinduet forran som har blitt slik, ikke selve stoffet. Det er ikke varslet om at det skulle bli støv fra arbeider, og det er flere hundre meter bortenfor. Om jeg ikke får det bort selv, må jeg sende krav til kommunen Redigert 12.Juni.2016 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 12.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2016 Skifte av vindu er ditt beste valg desverre :/ Betong er etsende på de aller fleste underlag som plast glass glassfiber kalesje vinduer etc pass på bilen rundt betongstøvet etser opp lakk å ruter Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 12.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2016 Har brukt rødsprite, vaselinolje og lampeolje nå. Fått av overflatemøkka, men vinduet er blast, og må nok byttes. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 12.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2016 prøv jif. Har funket for meg og det høres ut som du ikke har noe å tape. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 12.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2016 Jif er også prøvd, men ble ikke noe ressultat. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 12.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2016 (redigert) Prøv flytende voks. Renser og shiner opp kalesjevinduer. Smør på, la det tørke i 2-3 minutter, poler av. Men unngå å gjøre det i direkte sollys, hvis sola er sterk/rett på. Tar 5 minutter. (Jif er fyfy, det riper) Redigert 12.Juni.2016 av Bigmac (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 12.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2016 Har god erfaring med Meguiar's PlastX på kalesjevinduene, blir klare igjen etter litt gnukking, men den er ikke så hard, og har støvet etset istykker ytterhinnen på plasten skal det nok endel til før det blir god sikt gjennom.. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 13.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 Prøv med lampeolje tar dritten og skitten forvinner og de mykner opp ..ingen fare med å prøve og BILLIG Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
jørn Svart 13.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 Som jeg skriver over er lampeolje prøvd, var det som fungerte best :) Plastx skal jeg også prøve nå. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 13.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 Her er forøvrig nabobåten også, enda værre. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 Og dette har dere ikke tenkt å ta opp med de som har forårsaket skaden? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
jørn Svart 13.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 Selfølgelig blir det gjort, som jeg skriver i innlegg 4 vil det bli gjort om jeg ikke får det bort selv. Jeg har konkludert med at kalesjen er ødelagt, så krav om erstatning blir sendt denne uken. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Bra. Vinduer er ikke så dyrt å bytte sånn sett, men hele kalesjen har jo blitt utsatt for det samme og den får du neppe ren. Hvordan ser resten av båten ut? Grålig og ru overflater? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Eureka Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Tipper sømmene kommer til å gå heden over tid dersom bentongstøvet er såpass etsende. Så en ting er skadene du ser nå, en annen ting er at kalesje kommer til å gå i oppløsning... Så da blir det kun en kortsiktig utbedring å bytte vindu, og derfor ikke noen løsning på saken, dersom entreprenør innrømmer ansvar. Krev ny kalesje i sin helhet. Det blir nok dyrt om alle båter som har fått dette støvet over seg retter krav, gjerne samlet. En kalesje koster jo mellom 10 og 25 tusen. Hvor mange båter kan ha fått dritten over seg? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Bare å kontakte syndebukkeneHer de har et ansvar for sølet sitt og bør derfor rydde opp etter seg så fremt dette ikke var gitt beskjed om på forhånd Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
jørn Svart 14.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Heldigvis "bare" kalesjen som har fått det på seg. Jeg har sendt krav til tiltakshaver nå, så får vi se hva som skjer. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 1.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2016 Jeg har fått tilsvar fra Vegvesenet, langt brev med henvisning til mange lover, konklusjonen deres er at de ikke er ansvarlig. De mener det ikke er bevist at støvet kommer fra brua. Jeg får lete etter mer håndfaste bevis. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.